Ford Mustang máme v hlavě zapsaný jako vůz, který je rozhodně poháněn osmiválcem. Vždyť je to ikona amerických „muscle cars“. V posledních letech už tomu tak bohužel není. Downsizing a nekonečná honba za nízkými emisemi emisí se netýká pouze evropských automobilek. V poslední době se proto prodává Mustang s čtyřválcovým motorem.
Čtyřválec v Mustangu není nic nového
Jde o onen motor EcoBoost, který řidiči poskytuje pěkných 285 koní. To přece nic špatného není. V Americe má dokonce Ford Mustang s touto specifikací výkon 309 koní. Není to výkon jako z pětilitrového osmiválce, ale rozhodně se s tím žít dá. Čtyřválec se v tomto voze poprvé objevil už v 70. letech a najdeme ho i v nabídce u poslední generace, která se prodává od roku 2015.
Je slabší ne stejný motor v Focusu RS
Čtyřválcový motor EcoBoost má objem 2,3 litru a disponuje přímým vstřikem. Stejný základ najdeme také u Ford Focus RS, kterému ostré lokty rozhodně nechybí. Zmenšená verze 2.0 litru se nachází pod kapotou Focusu ST a Mondea. Vraťme se ještě k Focusu RS. Pomocí úprav a menších technických odlišností se Fordu podařilo ze stejného čtyřválce o objemu 2,3 litru dostat 350 koní. Tohle je přesně ten důvod, proč by se v blízké době měl dostat do Mustangu. Ze stejného motoru by bylo více výkonu, a to je vždy pozitivní. Ono ale nejde jen o vložení jiného motoru do Mustangu. Motor je zde uložen podélně a ve Focusu RS je příčně. To s sebou nese několik konstrukčních potíží.
Ford Mustang to nemá lehké
V USA se odehrává konkurenční boj mezi Mustangem a Chevroletem Camaro. V dobách minulých byl vždy vepředu ten s větším a výkonnějším motorem, ale dnes jde spíše o to, kdo z ekologického motoru dostane nejvíc. U Camara se setkáváme se šestiválcem, o což se ve Fordu snažili také. V6 ale nedopadla a hybridní verze se také zatím do prodeje nedostala, takže Mustang zůstává s osmiválcem a čtyřválcem.