Oproti předchozím generacím A4 dostala B8 přední nápravu více dopředu, motor se tak posunul více za přední nápravu, čímž se zlepšila ovladatelnost díky lepšímu vyvážení hmotnosti vozidla mezi přední a zadní nápravou.
Nespočet motorizací
V nabídce nalezneme hned několik typů benzínových i naftových motorů. V závislosti na modelové řadě nalezneme až 10 benzínových a až 10 naftových motorů. Nejčastěji se setkáme s benzínovými motory 1.8 TFSI a 2.0 TFSI. U nafty se pak jedná o 2.0 TDI s výkonem 125 kW, v novějších modelech s výkonem 140 kW a nechvalně známý šestiválec 3.0 TDI s výkonem 176 kW nebo 180 kW u faceliftované verze. V našem testu máme k dispozici 2.0 TDI s výkonem 120 kW a točivým momentem 380 Nm, který se dával do faceliftových modelů.
“Chudší” motorizace není na škodu
V testované A4 nalezneme 2.0 TDI s výkonem 120 kW, jedná se o novější verzi motoru, která se začala dávat do faceliftovaných modelů. Motor není žádný rychlík, ale na běžné ježdění má pěkný projev a docela příjemnou pružnost. Ve spojení s 6. stupňovým manuálem se jedná o velmi povedenou kombinaci.
Samozřejmě by se nám v A4 více zamlouval třílitrový šestiválec s pohonem všech kol a automatickou převodovkou, ale to už se zase bavíme o trochu jiných servisních nákladech. V této “chudší” variantě se dostáváme na úroveň Octavie a pokud nepotřebujeme tolik prostoru v interiéru a velký kufr, jako má Octavie, tak zde máme velmi atraktivní alternativu, se kterou se dá jezdit kolem 5-6 litrů.
VIDEO
Umí A4 B8 zatáčet?
Jelikož se u této generace A4 posunul motor více za přední nápravu, musíme říct, že oproti předchozím generacím se řízení posunulo o kus dopředu, což je znát i na průjezdu zatáčkami. V kombinaci s dvoulitrem, který není tak těžký jako šestiválec, máte pocit, že auto se naučilo zatáčet. Samozřejmě nelze čekat žádné sportovní projevy, ale užijete si i svižnější jízdu na okresce. V našem vozidle máme i S-line podvozek, který je oproti běžnému trochu tužší a snížený, což je na pocitu z jízdy znát. Není ale zase moc tvrdý, takže komfort z jízdy tím určitě neutrpí.
Když Audi, tak Quattro
I my v redakci máme Audi spojenou s pohonem všech kol Quattro a když jsme mohli otestovat verzi s předním pohonem, byli jsme trochu skeptický. Musíme ale uznat, že v A4 s dvoulitrovou naftou není přední náhon úplně na škodu. V potaz také musíme vzít nároky majitele, který kladl důraz na nižší servisní náklady, což tato kombinace motoru, převodovky a pohonu přední nápravy splňuje. Za nás je tato kombinace povedená a určitě má smysl.
Kufr a místo ve vnitř
Jak už u A4 bývá, tak místa opravdu není na rozdávání. Oproti zmiňované Octavii si budete připadat v autě trochu stísněně. Musíme však zmínit, že Octavia je na prostor v interiéru i svým velkým kufrem proslulá.
Co se týká zadních sedadel, tak v případě, že je řidič vysoký, může být trochu problém na zadní sedačce, ale v našem případě (výška řidiče cca 180 cm) je tam pro druhého člověka místa dostatečně.
V porovnání s 3. řadou BMW nebo “Céčkovou” řadou od Mercedesu se ale bavíme o podobném prostoru.
Kufr je velký 490 litrů, což rozhodně na kombík není nijak moc (zmiňovaná Octavia 3. generace disponuje 590 litry), ale je zase chytře promyšlený. V kufru naleznete kolejničky, do kterých můžete použít posuvnou lištu a samozřejmě druhou podlahu, ve které většinou bývá rezerva, ale je tam i prostor na menší nářadí nebo doporučenou výbavu.
Na co si dát pozor
Celkově u A4 je potřeba dobře zvolit motorizaci, naše kombinace v testu se zdá být spolehlivá. Jedná se ale o atraktivní a žádané auto, proto je potřeba kupovat pouze prověřené kousky. V podobné cenové hladině jako je např. Octavia nalezneme i A4, ale s vyšším nájezdem, kde je pak už vyšší riziko. Opět zde klademe důraz na historii, protože kilometry nejsou všechno, pokud se dodržovaly prodloužené intervaly výměny oleje (30 000 km) po celou životnost vozu, problémy mohou přijít mnohem dřív.
U A4 B8 jsou také typickou závadou zámky, které většinou odchází kolem 150-200 000 km.
V případě, že byste volili automatickou převodovku , doporučujeme hledat vozy s 6 stupňovým Tiptronicem. U vyšších nájezdů se určitě vyhněte Multitronicu, který se dával do verzí s předním pohonem.
Výhody & Nevýhody
Nižší servisní náklady oproti vyšší motorizaci Atraktivní a mladý vzhled Nízká spotřeba Kvalitní zpracování interiéru
Menší prostor v interiéru Vyšší náklady oproti Octavii
Shrnutí
Závěrem bychom řekli, že pokud někdo hledá zajímavější alternativu k Octavii a nepotrpí si na velikosti kufru a velkého místa v interiéru, tak A4 je dobrou volbou. V naší testované kombinaci se můžeme bavit i o přijatelných nákladech, které nebudou šplhat do astronomických výšin.
Vzhledově se jedná o velmi povedené auto, které působí velmi mladým dojmem, facelift ještě pár roků ubral.
Infotainment od Audi je příjemný, reaguje poměrně rychle a pohodlně se ovládá. Ve faceliftované verzi již můžeme nalézt i propojení Bluetooth pro poslech hudby z telefonu.
Interiér je zpracován velmi kvalitně, nikde nic nevrže a vše působí bytelným dojmem.
Jízdní projev je příjemný a výkon určitě neurazí. Doporučujeme zvážit S-line verzi podvozku, který je trochu nižší, můžete tak mít menší problémy na hůře dostupných místech.
Základní parametry
Model: Audi A4 B8 Avant Rok výroby: 2014 (facelift) Motor: 2.0 TDI (nafta) Výkon: 120 kW (161 hp) Točivý moment: 380 Nm Převodovka: 6. stupňový manuál Pohon: FWD (přední náhon)
Max. rychlost: 216 km/h Zrychlení 0-100 km/h: Zrychlení 0-50 km/h: Dynamika 80-130 km/h:
Spotřeba (kombinovaná) dle Audi: 4,4 l/100km Hmotnost: 1675 kg Velikost kufru: 490 litrů Nájezd testovaného vozu: 166 xxx km
Fotogalerie