Domů Autosalony Škoda VisionS – Ženevská premiéra českého SUV

Škoda VisionS – Ženevská premiéra českého SUV

0
11708

Magnet české pozornosti – Škoda VisionS

Bugatti Chiron, Lamborghini Centenario nebo Pagani Huayra BC. To je jen stručný výčet těch nejzajímavějších hypersportů, které jsou vystavené na ženevském autosalonu. Vězte, že ani nejrychlejší produkční automobil na světě s výkonem 1 500 koní, ani děsivé Lambo oslavující zakladatele automobilky a ani dokonale vyladěná okruhová bestie od geniálního Pagani nedokáže překonat zájem, který Češi projevují u stánku automobilky Škoda.

 

Zde je k vidění dlouho očekávaná, designová studie velkého SUV. Koncept VisionS zaujme přihlížející svým designem. Ten je z velké míry odvozen od konceptu VisionC, který se stal předobrazem současné generace limuzíny Superb. Dočkali jsme se tak opět ostře řezaných linií a tvarů, inspirovaných tradičním českým křišťálem, českou kubistickou architekturou a uměním.

 

 

Koncept vs. realita

Pokud se vám vzhled exteriéru VisionS zamlouvám, máme pro Vás skvělou zprávu. Již na říjnovém autosalonu v Paříži se dočkáme odhalení prvního sedmimístného vozu Škoda – velkého SUV s názvem Kodiaq.

 

Pokud očekáváte, že produkční Kodiaq nabídne svým zákazníkům stejný interiér, jako vystavený koncept VisionS, musíme vás zklamat. Rozhodně nečekejte trojici velkých displayů ani skvostně promyšlené funkční i designové prvky, jako například obrazovky, které jsou elegantně skryty v předních sedadlech. Co můžeme očekávat se bude blížit interiéru, který známe ze současného Superbu nebo SUV automobilky Volkswagen.

 

 

Produkční Kodiaq bude postaven na platformě současné generace Volkswagenu Tiguan. V nabídce nalezneme stejnou paletu motorizací, jako u ostatních koncernových SUV. Největší novinkou je fakt, že Kodiaq bude k dispozici i s hybridním pohonným ústrojím. To se skládá z benzínové čtrnáctistovky pod kapotou a dvojicí elektromotorů. První je uložen přímo ve skříni automatické převodovky DSG a druhý na zadní nápravě.

 

Foto: ŠKODA

 
Sdílejte
Předchozí článekFiat 500 – Nesmrtelné italský elegán
Další článekRange Rover Evoque nebo Land Rover Discovery Sport?
Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here