Když Suzuki představilo novou generaci mini SUV s názvem Jimny, tak jeho úspěch očekávali. Proč by také neměl přijít. Jedná se o schopné auto s moderním vzhledem, které zvládne přesně to, co byste od něj očekávali. Úspěch tedy dle předpovědi přišel. Je ale větší než jsou možnosti automobilky.
Jde si vlastní cestou
S neúspěchem se nepotýkala ani generace minulá. Ta přišla právě v době, kdy se rozjížděl trend vozů typu SUV. Automobilky představovaly „obtloustlé“ a líné novinky, mezi nimiž bylo dynamické Jimny s výbornými vlastnostmi. Malý rozvor a lehká karoserie znamená výbornou obratnost. Díky slušné světlé výšce se nebálo ani lehčího terénu.
Zdědilo to nejlepší
To stejné platí i v případě generace aktuální. Prošlo velkými změnami, ale uvnitř je to stále Jimny. V nabídce jsou veselé barvy a je to vcelku pěkný designový kousek. Zajímavostí je, že v Japonsku se prodává ve verzi s motorem 0,66 litru. Do Evropy se ale standardně dováží s 1,5 litrem o výkonu 100 koní.
Suzuki Jimny překonalo všechna očekávání
Suzuki Jimny je SUV, které tedy disponuje zajímavými schopnostmi i v terénu. V žádném případě si ale nehraje na off-road. Má také líbivý vzhled, což potvrzuje obrovské množství objednávek vytvořených ihned po jeho uvedení na trh. Aktuálně tedy nestíhají vozy vyrábět ani pro čínský trh, a to musejí vyvážet i do Evropy. To je jeden z kamenů úrazu. Třeba do Anglie se žádné vozy nedostávají, protože všechny kousky s pravostranným řízením putují za zákazníky v Japonsku.
Rozšíření trhu by mohl být velký problém
U levostranného řízení takový problém nenastal. Minimálně ne v takovém rozsahu. Všechny vozy tohoto typu se totiž odvážejí na zahraniční trhy. Jsou proto schopni vyplňovat objednávky. Problém by ale nastal ve chvíli, kdy by se Jimny začalo prodávat na americkém trhu. Je tam o něj velký zájem.
2 Komentáře
Jimny.
Ach jo 🙁
Chudák Jimny
je z něj blbý SUV…a přitom se mohl narodit jako offroad…tak to je konec…achh