Atraktivním designem a výbornými jízdními vlastnostmi láká čtvrtá generace vozu Renault Mégane s pětidveřovou karosérií. Zařadit ho můžeme někam do střední třídy automobilů, jelikož dokáže v mnoha pohledech překvapit, a dokázal se přiblížit německé konkurenci. Tato generace Méganu s označením RFB se vyrábí od března 2016 a my se tak podíváme, jestli i dnes drží krok s konkurencí.
Jak se chová motor 1.5 dCi?
Na test jsme získali verzi s čtyřválcovým přeplňovaným motorem 1.5 dCi, jež disponuje výkonem 81 kW a 260 Nm. Při porovnání třeba s testovanou Panamerou to není moc, ale jeho projev je krásně klidný a pružný, přičemž ani při zatížení ho moc neslyšíte. Motor je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, přes kterou se výkon přenáší na přední hnanou nápravu. Řazení je příjemné a přesné a po krátkém osahání zjistíte, že nejživější je auto na druhý a třetí rychlostní stupeň. V mnoha situacích se ale ukáže, že první rychlostní stupeň je možná zbytečně krátký. Opačné je to v případě šestky, která je docela dlouhá a na dálnici tak držíte příjemné otáčky. Při 130 km/h je to zhruba 2 400 otáček.
A co spotřeba Renaultu Mégane?
Když vzpomeneme spotřebu, tak se nám u moderních aut vybaví systém Start-Stop. Ten je poměrně nepříjemný, jelikož zde vypíná i studený motor a po každém startování (to je bezklíčové) ho musíte deaktivovat. Při úsporné jízdě není problém spotřeba kolem 4,2 litrů na 100 kilometrů. Taková menší auta tráví většinu svého života ve městě, kde se průměrná spotřeba pohybuje mezi 5 a 6 litry paliva. Pokud se s ním vydáte na dlouhou cestu po dálnici, tak očekávejte spotřebu 5,5 až 6 litrů, což je stále nádherné číslo. A když se dostanete na německou dálnici, tak můžete vyzkoušet i maximální rychlost 187 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere zhruba 11 sekund podle podmínek. Nádrž pojme 47 litrů paliva.
Podvozek a řízení je jeho silnou stránkou
Zde Renault Mégane naprosto exceluje a překvapí i vás. Řízení je příjemné a přesné, tudíž se vůz snadno ovládá při motání se uličkami města i po dálnici. Má variabilní účinek, jež se postupně snižuje s rychlostí vozidla. I s nižším výkonem si tak můžete užít průjezd zatáčkami, kde se projeví i skvěle naladěný podvozek. Vůz je velice stabilní a naklánění je jen minimální. Chováním bychom ho přirovnali k německé konkurenci a zmíníte třeba Volkswagen Golf. Můžete s ním tak pohodlně cestovat, ale zároveň vám dovolí ostrou jízdu. Na pneumatikách Michelin 205/55 R16 byl Mégane na cestě jako přilepený, ale dá se očekávat, že při ostré jízdě v horších podmínkách nastane menší nedotáčivost. To je u předokolek častý jev a vyléčí ho snad jen zatáčení zadních kol.
Může vás zajímat: Jak dopadl v našem testu Hyundai i20 1.0 T-GDI?
Bezpečnost je prioritou
V autě najdete množství prvků a systémů, které se starají o vaši bezpečnost i ostatních na silnici. Strategicky je v interiéru rozmístěno celkem 6 airbagů a při rychlosti na 20 km/h se zvukově projeví signalizace nezapnutých pásů obsazených sedaček. Můžete si tak snadno zkontrolovat, zda-li se dítě doopravdy připásalo. Při rychlosti nad 15 km/h se auto samostatně zamkne. V základu nechybí ani protiprokluz ASR a stabilizace auta ESC. Pokud vám dělají problém rozjezdy, tak si vůz dokáže při rozjezdu sám přidat otáčky, o což se postará asistent rozjezdu do kopce. Brzdy se dají označit jako výborné. Na všech kolech jsou samozřejmě kotouče a síla odpovídá prošlápnutí brzdového pedálu.
Renault Mégane si užijete
Jedná se o menší hatchback, ale uvnitř s nedostatkem místa bojovat nebudete. Zadní řadu bychom ale doporučili spíše pro převoz dětí, které mají přece jen menší nároky na prostor a pro dopělého by delší cesta mohla být nepříjemná. Zavazadlový prostor má 384 litrů, přičemž po sklopení sedaček se zvětší na 1247 litrů. Na celkový dojem z auta má pro řidiče velký vliv volant. Ten v Renaultu Mégane nezklamal a díky jeho anatomickému tvarování je zážitek z jízdy opravdu parádní. Výbava interiéru se hodně liší podle modelu a příplatkové výbavy, tudíž ji nijak podrobně rozebírat nebudeme. Příjemné jsou měkčené plasty a odhlučnění, takže je v autě příjemný klid a ticho. Cena se liší podle výbavy a verze Life začíná na 389 900 Kč. Pokud se rozhodnete pro nejvyšší verzi, tak tou je GT Line s cenovkou 504 900 Kč. Pro podrobnosti o výbavě navštivte konfigurátor Renault.
Zajímavé rozměry | |
Délka: | 4359 mm |
Rozvor: | 2669 mm |
Šířka: | 1814 mm |
Šířka se zrcátky: | 2058 mm |
Maximání výška: | 1447 mm |
Maximální délka kufru: | 780 mm |
Maximální hloubka kufru: | 540 mm |
Maximální šířka kufru: | 1360 mm |
Podélné místo v interiéru: | 1480 mm |
Foto: Dan Černoch
Jeden komentář
Dobrý den. Přemýšlel jsem o odhlučnění meganu…konkrétně motoru. Jsem v tom ale docela laik a potřeboval bych poradit s výběrem materiálu…