Srovnání
🕓 5 min

Test ojetiny: Renault Mégane 1.5 dCi dokáže překvapit

Atraktivním designem a výbornými jízdními vlastnostmi láká čtvrtá generace vozu Renault Mégane s pětidveřovou karosérií. Zařadit ho můžeme někam do střední třídy automobilů, jelikož dokáže v mnoha pohledech překvapit, a dokázal se přiblížit německé konkurenci. Tato generace Méganu s označením RFB se vyrábí od března 2016 a my se tak podíváme, jestli i dnes drží krok s konkurencí.

Obsah testu Zobrazit

    Jak se chová motor 1.5 dCi?

    Na test jsme získali verzi s čtyřválcovým přeplňovaným motorem 1.5 dCi, jež disponuje výkonem 81 kW a 260 Nm. Při porovnání třeba s testovanou Panamerou to není moc, ale jeho projev je krásně klidný a pružný, přičemž ani při zatížení ho moc neslyšíte. Motor je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou, přes kterou se výkon přenáší na přední hnanou nápravu. Řazení je příjemné a přesné a po krátkém osahání zjistíte, že nejživější je auto na druhý a třetí rychlostní stupeň. V mnoha situacích se ale ukáže, že první rychlostní stupeň je možná zbytečně krátký. Opačné je to v případě šestky, která je docela dlouhá a na dálnici tak držíte příjemné otáčky. Při 130 km/h je to zhruba 2 400 otáček.

    Design Renault Mégane
    Renault Mégane vás osloví svým vzhledem

    A co spotřeba Renaultu Mégane?

    Když vzpomeneme spotřebu, tak se nám u moderních aut vybaví systém Start-Stop. Ten je poměrně nepříjemný, jelikož zde vypíná i studený motor a po každém startování (to je bezklíčové) ho musíte deaktivovat. Při úsporné jízdě není problém spotřeba kolem 4,2 litrů na 100 kilometrů. Taková menší auta tráví většinu svého života ve městě, kde se průměrná spotřeba pohybuje mezi 5 a 6 litry paliva. Pokud se s ním vydáte na dlouhou cestu po dálnici, tak očekávejte spotřebu 5,5 až 6 litrů, což je stále nádherné číslo. A když se dostanete na německou dálnici, tak můžete vyzkoušet i maximální rychlost 187 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere zhruba 11 sekund podle podmínek. Nádrž pojme 47 litrů paliva.

    Renault Mégane 1.5 dCi
    Je vhodný pro kratší až středně dlouhé vzdálenosti

    Podvozek a řízení je jeho silnou stránkou

    Zde Renault Mégane naprosto exceluje a překvapí i vás. Řízení je příjemné a přesné, tudíž se vůz snadno ovládá při motání se uličkami města i po dálnici. Má variabilní účinek, jež se postupně snižuje s rychlostí vozidla. I s nižším výkonem si tak můžete užít průjezd zatáčkami, kde se projeví i skvěle naladěný podvozek. Vůz je velice stabilní a naklánění je jen minimální. Chováním bychom ho přirovnali k německé konkurenci a zmíníte třeba Volkswagen Golf. Můžete s ním tak pohodlně cestovat, ale zároveň vám dovolí ostrou jízdu. Na pneumatikách Michelin 205/55 R16 byl Mégane na cestě jako přilepený, ale dá se očekávat, že při ostré jízdě v horších podmínkách nastane menší nedotáčivost. To je u předokolek častý jev a vyléčí ho snad jen zatáčení zadních kol.

    Může vás zajímat: Jak dopadl v našem testu Hyundai i20 1.0 T-GDI?

    Renault Mégane RFB
    Auto sedí jako přilepené

    Bezpečnost je prioritou

    V autě najdete množství prvků a systémů, které se starají o vaši bezpečnost i ostatních na silnici. Strategicky je v interiéru rozmístěno celkem 6 airbagů a při rychlosti na 20 km/h se zvukově projeví signalizace nezapnutých pásů obsazených sedaček. Můžete si tak snadno zkontrolovat, zda-li se dítě doopravdy připásalo. Při rychlosti nad 15 km/h se auto samostatně zamkne. V základu nechybí ani protiprokluz ASR a stabilizace auta ESC. Pokud vám dělají problém rozjezdy, tak si vůz dokáže při rozjezdu sám přidat otáčky, o což se postará asistent rozjezdu do kopce. Brzdy se dají označit jako výborné. Na všech kolech jsou samozřejmě kotouče a síla odpovídá prošlápnutí brzdového pedálu.

    Renault Mégane si užijete

    Jedná se o menší hatchback, ale uvnitř s nedostatkem místa bojovat nebudete. Zadní řadu bychom ale doporučili spíše pro převoz dětí, které mají přece jen menší nároky na prostor a pro dopělého by delší cesta mohla být nepříjemná. Zavazadlový prostor má 384 litrů, přičemž po sklopení sedaček se zvětší na 1247 litrů. Na celkový dojem z auta má pro řidiče velký vliv volant. Ten v Renaultu Mégane nezklamal a díky jeho anatomickému tvarování je zážitek z jízdy opravdu parádní. Výbava interiéru se hodně liší podle modelu a příplatkové výbavy, tudíž ji nijak podrobně rozebírat nebudeme. Příjemné jsou měkčené plasty a odhlučnění, takže je v autě příjemný klid a ticho. Cena se liší podle výbavy a verze Life začíná na 389 900 Kč. Pokud se rozhodnete pro nejvyšší verzi, tak tou je GT Line s cenovkou 504 900 Kč. Pro podrobnosti o výbavě navštivte konfigurátor Renault.

    Zajímavé rozměry
    Délka:4359 mm
    Rozvor:2669 mm
    Šířka:1814 mm
    Šířka se zrcátky: 2058 mm
    Maximání výška:1447 mm
    Maximální délka kufru:780 mm
    Maximální hloubka kufru:540 mm
    Maximální šířka kufru:1360 mm
    Podélné místo v interiéru:1480 mm
    Reanult Mégane interiér
    Renault Mégane má povedený příjemný interiér. Pro rostlé jedince do ale není

    Foto: Dan Černoch

    Picture of Josef Fencl

    Josef Fencl

    Pro některé jsou auta možná pouhým přibližovadlem, ale k tomu se já nehlásím. Jsem také vášnivý turista, který prochází hlavně inzertní servery s ojetinami. Ideální auto je podle mě nenápadné a prostorné, ale disponuje až nepotřebným výkonem.

    Jeden komentář

    1. Dobrý den. Přemýšlel jsem o odhlučnění meganu…konkrétně motoru. Jsem v tom ale docela laik a potřeboval bych poradit s výběrem materiálu…

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *