Vozidlo Údržba a Servis
🕓 3 min

Jak vyměnit xenonové výbojky D1S Opel Vectra C

Dnes se podíváme na výměnu xenonových výbojek D1S, na našem voze se stalo to, že viditelnost v noci klesla takřka k nule. Za dne a běžným okem je téměř nepostřehnutelné, že se jedná o závadu. Tak dejme se do toho.

Co se v článku dozvíte Zobrazit

    Rozdíl mezi novou a starou

    Abychom měli přehled o tom, jak moc velký rozdíl je mezi novou a vysvícenou výbojkou doporučuji se podívat na přiložené video. Dobrá viditelnost je k jízdě nesmírně důležitá, díky ní totiž můžeme včasně reagovat a rozpoznávat překážky i nebezpečí.

    Cena výbojek D1S?

    Ceny se liší a u běžných výrobců startují kolem 1000 Kč. Já jsem ovšem člověk spořivý, a proto jsem zariskoval a vyzkoušel koupit výbojky za 644 Kč/2 ks. Jedná se o výrobce Amio 01409 35W s teplotou světla 6000K. Jak dlouho vydrží uvidíme sami, ale vzhledem k ceně to považuji za dobrý kup. Žárovky byly hezky zabaleny a obě plně funkční.

    Video výměny xenonů

    Postup výměny krok za krokem

    1. Prvním krokem je otevření kapoty.
    2. Nyní si musíme povolit horní šrouby předního nárazníku (4 šrouby), světel (2 šrouby) a šrouby spojující podběh s předním nárazníkem (2 šrouby). Pokud máme spodní plastový kryt motoru tak i šrouby tohoto krytu v oblasti podběhu, více v přiloženém videu.
    3. Teď si vycvakneme přední nárazník z jeho držáku. Pokud to nebylo déle rozebráno půjde to těžce. Nárazník je nacvaklý takovým pohyblivým zámkem, ten jsem bohužel nenatočil ale po jeho odcvaknutí uvidíte plastový prvek, do kterého zapadají capky nárazníku. S tímto prvkem je možné hnout doprava a doleva, to názorně uvidíme na přírubě, do které budeme šroubovat horní šroub podběhu spojující nárazník s podběhem. Postupujte opatrně, abyste nepoškodili plastové úchyty. Opět viz přiložené video.
    4. Povolíme poslední šroub světla. V mém případě 8 mm šestihran. Zde je špatný přístup. Šroub se nachází ve spodní části předního světla. Viz doporučuji shlédnout video, kde jej názorně ukazuji.
    5. Nyní si u levého předního světla odděláme plastový kryt autobaterie a tahem směrem vzhůru vysuneme hrdlo pro plnění nádobky ostřikovače. Po té si uvolníme konektor světla. Ten se nachází na pravé straně z pohledu jízdy. Jeho vysunutí je jednoduché, stačí nám plochý šroubovák, kterým zkrátka po vytáhneme červenou pojistku ven a následně jednoduše konektor odpojíme.  Viz přiložené video.
    6. Poslední krok je vyjmutí světla a výměna výbojky. Postupujte velice opatrně plasty na světlech jsou zkřehlé roky a rády se lámou. Mě se je ulomit podařilo, jsou opravdu velmi křehké. Po krátkém boji vytáhneme přední světlomety a nyní máme krásný přístup k výměně výbojky. Ta je ve světle zajištěna, jako každá jiná žárovka jen s tím rozdílem, že zde nalezneme ještě jistící plíšek pro kabeláž. Jistící plíšek jednoduše vypinkneme směrem vzhůru (od světla nahoru), poté jednoduše stlačíme jistící packu xenonu a vysuneme ji z jejího zobáčku. Nyní vložíme nový xenon, kdy se zbytečně nedotýkáme světelné části výbojky. Novou výbojku vložíme přesně, jako tu starou a zacvakneme jistící packu i plíšek.  Pak jen již vše vrátíme do původního stavu a máme hotovo.

    Picture of Roman Jílek

    Roman Jílek

    Mým snem bylo psát články o autech, testovat je a taky se v nich vrtat. Mám rád auta s duší i historií a je mi jedno zda mají 10 nebo 500 koní. Píši pro vás návody na opravy, zkušenosti, recenze vozů, a také o různé problematice okolo vozů.

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *