Ford F-150 Raptor patří bezpochyby k nejschopnějším produkčním offroadům na trhu. Navíc ho doprovází pověst klasické F-150, tudíž se prodává jako na drátkách. Mohutná terénní kola jsou zavěšena na odpružení od Fox, které nabízí 13 palců zdvihu na předních kolech a 14 palců na zadních. Není proto překvapením, že občas někdo vyzkouší, jak dokáže absorbovat velké nárazy.
Pojďme k testu
Konstrukční základ Raptoru se používá při stavbě speciálů na závody jako Baja 100 a rally Dakar. Tyto vozy dokáží vydržet obrovskou zátěž, kterou na ně terén klade. K tomu patří i skoky. Produkční verze má ale schopnosti o něco nižší. To se rozhodl majitel jednoho otestovat na 27 metrovém skoku. Po dopadu vystřelily airbagy, auto se šokem rozblikalo jako vánoční stromeček a řidič skončil v sanitce. Raptor ale vypadal, že je schopný dále fungovat. Motor běžel, karoserie vypadala v jízdy schopném stavu. Výsledek tedy záleží na úhlu pohledu. Byl podle vás úspěšný?
[su_youtube url=“https://www.youtube.com/watch?v=JKQdlXvbWSU“]