Se závodní specifikací Zento TSR jste se už možná setkali. Dánové se ale rozhodli dostat tento vůz na silnici. A přesně za tímto účelem vznik model Zenvo TSR-S. V podstatě vznikl tak, že vzali závodní vůz a upravili ho, aby dostalo silniční homologaci. Jak prosté.
Jistota v podobě dvou kompresorů
Podoba byla odhalována delší dobu. Uhodnete kde byla slavnostně odhalena celému světu? Ano, na ženevském autosalonu. Patří mezi zástupce řady TS. To je zkratka pro Twin Supercharged – dvojité přeplňování. V tomto případě kompresory. Přídomek S dává najevo silniční specifikaci. A jako správné tuctové silniční auto má i dvě sedačky. A dvojicí dveří se dostanete do nitra vozu s karosérií vytvořenou z karbonu. Jednoduše si tak nastoupí řidič a spolujezdec/spolujezdkyně nebojící se jet rychle.
1 194 koní
A rychle doopravdy pojede. Pohání ho totiž osmiválec do V s objemem 5,8 litru. Byl vyvinut přímo v továrně Zenvo a plní se sekvenčním vstřikováním. Doplněn je zmíněnými kompresory. To celé dává dohromady neuvěřitelných 1 194 koní. Na kola se výkon přenáší přes sedmistupňovou převodovku. Za jízdy nemusíte sundávat ruce z volantu, protože se řadí pádly. V královské disciplíně ve zrychlení z 0 na 100 km/h exceluje s 2,8 sekundami. K 200 km/h se dostane za 6,8 s. Maximální rychlost je limitována na 325 km/h, ze které může bezpečně zastavit díky masivním karbon-keramickým brzdám.
Možnost snížit výkon a zvýšit podvozek
Pro snadnější ovládání je vůz vybaven 3 jízdními módy. První se nazývá „Minimum„. V něm má motor „jen“ 522 kW. Další se jmenuje „IQ“ a znamená výkon 1100 N.m. No a chlapácký režim „Maximum“ naplno vypustí peklo. Využitelnost je podpořena nastavitelnou výškou podvozku z 95 na 145 mm. A podvozek je vyroben z kvalitní oceli a hliníku.
Rozhodně se neokouká
Vznikne celkem 5 kusů a všechny budou kompletně vyráběny ručně. Potkat jedno na silnici tak bude zázrak.
Foto: Autocar.co.uk