Vozy značky Jeep mají charakteristický vzhled, který si všichni dokážeme velice snadno v hlavě představit. Tomu se ale Gladiator naprosto vymyká. Automobilka se totiž po více než 25 letech rozhodla vrátit do kategorie pick-upů. To je dominanta hlavně amerického trhu, tudíž můžeme předpokládat, že právě tam Jeep Wrangler Gladiator míří. Hned ze začátku musíme říct, že přídomek Gladiator se nám velice líbí.
Pick-upy mají u Jeepu historii
Možná si říkáte, že pick-up model v nabídce Jeepu nikdy nebyl. Zdá se to naprosto nereálné. Opak je ale pravdou. Vozy s prodlouženou karoserií s nákladní prostorem vyráběli od války až do roku 1992. V tomto roce přestali. Je to tedy 26 od doby, kdy Jeep produkoval pick-upy. Byl to dvoudveřový model s korbou, jež vycházel z tehdejšího Cherokee. Od té doby se v tomto odvětví mnoho změnilo. Budou schopni udržet krok s konkurencí?
Pohodlný a praktický
Jeep tedy historii v tomto odvětví má, ale nedá se říci, že by se na ni snažil zcela navázat. Přece jen na první pohled je jasné, že nový Gladiator má spojit pohodlí a praktičnost. Takové auto, ve kterém si s rodinou vyjedete na výlet, ale během týdne můžete na korbu naložit materiál a jet pracovat. To jejich modely v minulosti rozhodně nebyly, jelikož to byly striktní užitkové vozy. Na korbu Gladiatoru je možné naložit celých 725 kilogramů.
Mohl by povyrůst
Na první pohled poznáte, že jako základ byl použit Wrangler Unlimited. Je to čtyřdveřový vůz, jež byl navíc prodloužen o celých 80 centimetrů. Nakonec je tedy Gladiator dlouhý 5,18 metru. Velký tedy doopravdy je, ale takový Ford Ranger je větší o 20 centimetrů. A nynější verze nejprodávanějšího pick-upu F-150 na světě je dlouhý přes 6 metrů. Má tedy co dohánět.
Sundejte dveře, okna i střechu
To si vyžádalo také prodloužení rozvoru na 3,5 metru. Korba je uzavíratelná elektricky ovládaným krytem a v blízké době přijde i nástavba. Zbytek je velice podobný dobře známému Wrangleru. Vždyť spolu sdílí celou kabinu. Během horkých letních dnů si tak můžete odmontovat všechny dveře a nechat se ovanout čerstvým vánkem. Stejně tak zůstává možnost sklopení čelního skla a vše můžete dotáhnout k dokonalosti tím, že si objednáte verzi s plátěnou střechou. To už vám pak z auta zbyde pouze rám. V čem je Jeep Wrangler Gladiator jedinečný, tak to je možnost stáhnutí zadního skla.
Pohon všech kol v základu
V základu navíc Gladiator disponuje pohonem všech kol. Vždyť si představte Jeep třeba v takovém „předohrabu“. Výběr je navíc mezi dvěma různými systémy. Jeden se nazývá Command-Trac a druhý Rock-Trac. Obě nápravy jsou vybaveny samosvornými diferenciály Tru-Loc a také elektronicky nastavitelnými stabilizátory. Vše je navrženo tak, aby disponoval výbornou průchodností. Nějaká „polňačka“ ho tak zaručeně nezastaví.
Jeep Wrangler Gladiator ve verzi Rubicon
Nejdrsnější verze Rubicon je pro opravdové fajnšmekry. Má komplet zesílený podvozek i karoserii, což přidává na torzní tuhosti a odolnosti. Celý vůz pohodlně sedí na tlumičích Fox a oproti klasické verzi také na větších kolech s pneumatikami značky Falken.
Co ho bude pohánět?
Jak už tomu bývá zvykem, tak verze pro Evropu bude slabší než ta pro USA. V Americe bude Gladiator vybaven motor s názvem Pentastar o objemu 3,6 litru. Jedná se o šestiválec disponující výkonem 213 kW a 250 Nm. Jako standard přijde se šestistupňovou převodovkou a jako příplatek bude v nabídce osmistupňový automat. Na starém kontinentu se bude prodávat od roku 2020. Do chodu ho bude uvádět také šestiválec, ale s menším objemem 3,0 litru. Výkon tak bude 194 kW a bude se prodávat pouze s automatickou převodovkou.