Tradiční autosalony jsou na ústupu
Tradičně přirovnáváme velké mezinárodní autosalony k automobilovým svátkům. S rozvojem moderních sdělovacích prostředků a zejména sociálních sítí už ale ztrácejí velkolepé autosalony na své důležitosti. Může se stát, že tyto gigantické akce jednou zcela vymizí ze světa?
Blíží se konec autosalonů?
Bohužel jak to tak vypadá, pomalu a jistě k tomu spěje. Tento trend se stal osudný již, kdysi oblíbenému, autosalonu v Lipsku nebo Boloni. Mnohé velké světové automobilky navíc hromadně ohlašují přesun své pozornosti k jiným akcím než autosalonům. Například americký Ford se hodlá v budoucích letech prezentovat již pouze na veletrzích spotřební elektroniky. Severské Volvo se zas rozhodlo, že v rámci úspor se hodlá věnovat již pouze třem hlavním světovým výstavám a to těm v Detroitu, v Ženevě a v Pekingu. Aby těchto zneklidňujících zpráv nebylo málo, své distancování od autosalonů nedávno ohlásila i německá automobilka Porsche.
Světové premiéry se přesouvají na internet
Tento krok automobilek je vcelku pochopitelný. Účast na autosalonu s sebou nese spoustu nemalých finančních nákladů. Automobilky zde navíc vzájemně svádí souboj o získání pozornosti davu, což je rovněž stojí další úsilí a opět další finanční prostředky. Pokud se navíc toto snažení musí opakovat hned několikrát do roka, jde poměrně náročnou operaci. To je hlavní důvod, proč automobilky ruší své účasti. To má ovšem za následek i konec autosalonů jako takových. Pokud nebude autosalon hostit dostatečný počet premiér a velkých lákadel, bude se jednat o ztrátovou akci, kterou pochopitelně nikdo jen tak sponzorovat nebude. Velký otazník visí například nad autosalonem v Paříži. Zde se má sice odehrát plánovaná premiéra Škody Kodiaq, jedna světová premiéra ale autosalon nespasí a absence značek jako je Ford, Lamborghini nebo Mazda pořadatelé jistě pocítí.