Autonovinky
🕓 2 min

Chevrolet Corvette C8: Americké Ferrari?

Tohle není jen představení nového modelu Chevrolet Corvette. Je to totiž úplně nová cesta, kterou se tento legendární vůz vydává. Kdysi ukázkový muscle-car má ve verzi C8 blíže spíše takovému Ferrari. Udály se obrovské změny, které se dotkly i samotné podstaty Corvetty. Má vyšlápnuto na evropské supersporty?

Motor Corvetty je nově uprostřed

Charakteristická pro ni je dlouhá kapota, pod níž bručel osmiválec. Tak ta je pryč. Nebojte se, ten osmiválec o objemu 6,2 litru nezmizel, ale přesunul se do prostřední části auta. To výrazně ovlivnilo rozložení váhy auta, jelikož je lépe zatížená náprava, ale i celkové proporce. Hlavní výhodou je zlepšení trakce a ovladatelnosti, a díky snížení kapoty má řidič lepší výhled ven.

Prostorné zavazadlové prostory

Pozitivně se tyto změny projevily i na praktičnosti. Samozřejmě to ani teď není vhodné auto na cestu do Chorvatska, ale nově má dva zavazadlové prostory. Ten zadní vznikl díky posunutí kabiny téměř o půl metru dopředu. Do předního zavazadlového prostoru Corvetty by se mělo bez problémů vejít kabinové zavazadlo i menší taška. Zadní nabízí podobné možnosti, ale můžete do ní složit i střechu.

Chevrolet Corvette C8

Atmosférický osmiválec je srdeční záležitost

Teď se konečně dostáváme k tomu nejdůležitějšímu. A tím je atmosférické osmiválcové srdce o objemu 6.2 litru. Jedná se o klasický Small Block, ale kvůli novým parametrům musel být kompletně přepracován. Laborovalo se i s mazáním, které musí být schopno dokonale mazat i při velkém přetížení v zatáčkách. Ve specifikaci se sportovním výfukem má krásných 502 koní a 637 Nm. Bez něj na řidiče čeká 469 koní a 630 Nm, které se v obou případech na kola převádí před osmistupňovou automatickou převodovku.

Chevrolet Corvette C8 má vyšlápnuto na supersporty

Vše, co jsme si vypsali, by mělo vést k tomu, že Corvette C8 bude tou nejrychlejší Vettou v historii. Systém Launch Control a lépe zatížené nápravy drasticky zlepší rozjezd z 0 na 100 km/h, jež by se měl pohybovat kolem 3 sekund.

Picture of Josef Fencl

Josef Fencl

Pro některé jsou auta možná pouhým přibližovadlem, ale k tomu se já nehlásím. Jsem také vášnivý turista, který prochází hlavně inzertní servery s ojetinami. Ideální auto je podle mě nenápadné a prostorné, ale disponuje až nepotřebným výkonem.

Jeden komentář

  1. Já nevím, zepředu mi to připomíná Ferrari a zadek se mi moc nelibí. Corvetta to má u mě jako na houpačce. C3 se mi líbí, C4 zas tolik ne, C5-7 se mi moc líbí a C8 vůbec. C7 jsem dokonce i krátce projel a je to slušnej nářez. Zážitek je to parádní a nestojí to moc 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *