V boji s Fábií
Automobily segmentu B, neboli malé vozy, patří u evropských i českých zákazníků mezi nejoblíbenější vozy. Není žádným překvapením, že českému trhu vždy vládly škodovky. Začalo to Favority pokračovalo Feliciemi a v současnosti žezlo převzaly Fabie. Naše tuzemské stálice to ale nikdy neměly a ani nemají snadné. Na záda jim dýchá mnoho konkurentů. My se nyní podíváme na zoubek dvěma francouzským sokům tuzemské Fabie – Peugeotu 208 a Citroënu C3.
Citroën C3 se světu představil, v roce 2001, na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. V lednu 2002 se tento zakulacený Citroën již dostal na evropský trh. Tento pětidveřový hatchback se nabízel se vznětovými motory 1,1 litru, 1,4 litru a 1,6 litru. Dieselové agregáty zastupovaly motory 1,4 a 1,6 Common Rail.
Krok špatným směrem
V roce 2003 se Citroën rozhodl již tak avantgardní „cé trojku“ ještě odlišit. Výsledkem této snahy byl model C3 Pluriel. Ta se od běžné verze odlišovala protáhlejší přední částí, absencí jednoho páru dveří a hlavně snímatelnou střechou.
Možná bly na vině nepříliš vzhledný design, možná zoufala nepraktičnost řešení sundavání střechy, každopádně Pluriel si nikdy nenašel cestu k velkým prodejním číslům. Bohužel pro něj se v pořadu Top Gear Nejhorší vůz v dějinách lidstva stal jedním z kandidátů na získání tohoto nelibého titulu.
V roce 2005 se model C3 dočkal faceliftu, který radikálně proměnil zejména jeho přední část. Kapota působila najednou mnohem dospělejším a kvalitnějším dojmem.
V dnešní době je na trhu již faceliftovaná verze druhé generace „cé trojky“. Nabízí stále stejnou paletu motorů jako první generace. Pokud se ale zamyslíte. Kolik nových vozů C3 na silnicích potkáváme? Ano první generace je v českých luzích a hájích hojně rozšířena a oblíbena zejména u starší generace řidičů, co ale zmíněná druhá? Inu té se zkrátka v Čechách nedaří.
Bratranec od Peugeotu
To co trápí Citroën C3 druhé generace rozhodně není problémem Peugeotu 208. Tento konkurent „cé trojky“ byl světu představen na ženevském autosalonu v roce 2012. Stejně jako konkurent od Citroënu je postaven na základě platformy PF1, společně vyvinutou koncernem PSA Peugeot Citroën.
Jeho produkce se rozeběhla v červnu roku 2012 v nově vybudované továrně Peugeotu ve slovenské Trnavě.
„Dvěstěosmička“ nám nabízí opravdu pestrou paletu možných motorizací. Na výběr má řidič k dispozici benzínové agregáty o objemu 1,0 litr, 1,2 litru, 1,4 litru a 1,6 litru. Diesely zastupuje stejně jako u Citroënu dvojici motorů 1,4 a 1,6 litru.
Foto: Wikipedia.com