Ford F-150 Raptor je výborný offroad pick-up, ale smutnou pravdou je, že si ho v Evropě od dealera nekoupíme. To není moc překvapivé, protože se svými rozměry prostě na průměrnou silnici nehodí. A to nemluvíme o tom, že při parkování zabere téměř čtyři místa. I tak je to škoda. Ale Ford Ranger se tady prodává. A po vzoru legendární F-150 i on dostal verzi Raptor. Je stejně tak vzrušující? Myslíte, že má šanci dostat se mezi nezastavitelné off-roady?
Cože? Jen čtyřválec?
Nejspíš vás zajímá motorizace. Raptory jsou přece jen známé brutálně výkonnými motory, které jim umožňují jet kamkoliv, čímkoliv a kdykoliv. Nejnovější Ford F-150 Raptor disponuje Ecoboost V6 3,5 litru s dvojitým přeplňováním, což mu zajišťuje výkon 450 koní. To ale u Rangeru nedostaneme. Bude mít pouze naftový čtyřválec s objemem 2,0 litru se dvěma turby. Ten bude dodávat 213 koní na všechna kola. Točivý moment bude 500 Nm. To už je poměrně slušné. Výkon bude na kola posílat automatická převodovka s deseti stupni.
Nápad od protinožců
S touto verzí nepřišla přímo americká divize. Na jejím vývoji se podíleli američtí inženýři Fordu, ale hlavní iniciativu měla australská odnož automobilky. A Ranger Raptor byl poprvé představen v Bangkoku. Během prezentace nedošlo ke zmínění cílového trhu této verze, tudíž můžeme předpokládat její prodej i v České republice. A to je více než skvělé.
I tak vypadá jako správný Raptor
Vzhled ale snad nikoho zklamat nemůže. Vypadá jako typický Raptor. Masivní maska chladiče s velkým nápisem Ford. Přesně jako u F-150. Byl také výrazně rozšířen rozchod náprav pro lepší stabilitu. S tím souvisí i masivní blatníky a nové plasty. Ty umožňují lepší prostupnost terénem. Začněme vyztuženými prahy. Ochrání vůz v případě, když na něco najedete a zůstanete lidově „viset na břichu“. Úprava přední masky vám dává přední nájezdový úhel 23,5 stupně. Zadní je 24 stupňů. Sedmnáctipalcová kola budou vybavena tlumiči Fox. Ranger dostane i větší brzdy.
Zdroj foto: NewAtlas.com