Legendární vidlicové motory: Od historie až po moderní techniku
Silnou auru mezi motoristy mají pověstné motory do “V”. Je to něco, co stále budí pozornost nejednoho fandy motorismu a mnoho z nás při tom slově plesá srdce blahem.
Obsah Zobrazit
Co je to vidlicový motor?
Vidlicový motor má uspořádání válců do písmene „V“. Je to vždy typ motoru s více válci, protože těžko by jeden válec mohl svírat písmeno V a to se také stalo označením pro tyto motory, a číslo za ním 2,4,6,8 označuje počet válců. Díky tomuto bájnému uspořádání má menší výšku i délku než motor řadový. Písty vidlicového motoru spolu sdílejí jednu společnou kliku se kterou je spojují ojnice. Vidlicový motor může být jak vznětový, zážehový a stejně tak i přeplňovaný.
Kde vznikl vidlicový motor?
Daimler a Maybach… Možná už jste slyšeli o těchto jménech, hlavně o tom druhém, které ve vás jistě probudí punc luxusu. Tito dva muži se zasloužili o mnohé v historii automobilismu. V roce 1960 totiž firmu Maybach-Motorenbau převzal Daimler Benz a nyní už vím, že jsme všichni tzv. doma. Ano je to opět svět Mercedes-Benz, který i zde tvořil historii. My se však přesuneme ještě před oficiální přijetí firmy Maybach firmou Benz a to do roku 1889, kdy právě Daimler postavil první dvouválcový vidlicový motor podle předlohy Maybacha.
Mým snem bylo psát články o autech, testovat je a taky se v nich vrtat. Mám rád auta s duší i historií a je mi jedno zda mají 10 nebo 500 koní. Píši pro vás návody na opravy, zkušenosti, recenze vozů, a také o různé problematice okolo vozů.