Mnoho z nás se s tímto termínem setkalo v souvislosti s rozvody, kdy mnohdy dostáváte na výběr zda vyměnit rozvody s nebo bez vodní pumpy. Tato otázka je naprosto hloupá, neboť vždy berte variantu s pumpou, pokud není situace speciální.
Co se v článku dozvíte Zobrazit
Co je to vodní pumpa a jak funguje?
Jak napovídá její název, vodní pumpa nám pumpuje, neboli zajišťuje recirkulaci chladící kapaliny po motoru. Vodní pumpa se také může označovat jako čerpadlo chladící kapaliny. Bez ní by docházelo k přehřívání motoru, které by mohlo mít fatální následky. Každý automobil má trošku jinou vodní pumu, kdy může mít lopatky plastové, nebo kovové. Funguje tak, že na hřídeli uložená vrtulka je zasazená v ložisku, je poháněné rozvodovým ozubeným a nebo klínovým řemenem, či soukolím o jehož pohon se stará samotný rozvod. Existuje však vodní pumpa, která nepotřebuje pohon výše zmíněných prvků a je schopna provozu bez nich a to tzv. elektronická vodní pumpa, tu naopak pohání elektromotor.
Elektrické vodní pumpy
Novinkou od roku 2004 jsou elektronické vodní pumpy. Tuto pumpu nám představila automobilka BMW. Její výhoda je regulace pumpy za každých podmínek, což zvyšuje efektivitu. Další výhodou elektronické vodní pumpy je úprava otáček při studeném motoru, kdy dojde k lepšímu ohřevu. Je také dobré, že vodní pumpa může běžet bez nutnosti běhu motoru. Dokáže navíc rovnoměrně rozvést chladící kapalinu po motoru a také motor dochlazovat i bez jeho běhu.
Mým snem bylo psát články o autech, testovat je a taky se v nich vrtat. Mám rád auta s duší i historií a je mi jedno zda mají 10 nebo 500 koní. Píši pro vás návody na opravy, zkušenosti, recenze vozů, a také o různé problematice okolo vozů.