Zpřísnění technické kontroly: O razítko vás připraví i drobnosti

0
383
Technická kontrola

Na technické kontrole se malé problémy objeví docela často. Většinou to bývají brzdové kotouče sjeté přes limit, prasklá čelní okna, prorezlé prahy nebo nefunkční světla. Jestli jste již takový problém řešili tak víte, že dostanete 30 dní na opravu a následně kontrolu zopakujete. Jenže jak bývá zvykem, tak vše se postupně zpřísňuje a podle navrhovaných novinek byste kvůli špatnému stavu vozidla mohli přijít o nálepku.

Ze závad A se po dvou letech stane B

Takové tresty samozřejmě nepřijdou hned po první kontrole, nýbrž až po opakované návštěvě. Novela vyhlášky by měla začít platit od července letošního roku a její smyslem je upozornit řidiče na to, aby si mnohem více všímali stavu vozidla. Novinky se budou týkat hlavně lehkých závad se symbolem A, které budou muset být nově povinně odstraněny. Pokud tomu tak nebude, tak se po dvou letech (při další technické kontrole) přesunou do kategorie B a razítko tak majitel nedostane.

Koronavirus a STK?

Žádné úlevy kvůli pandemii koronaviru nečekejte. I teď se musíte na stanici technické kontroly dostavit včas a to stejné platí i o odstranění závad. Je pravdou, že autoservisy fungují v omezeném provozu, nicméně ale fungují. To stejné platí i o stanicích technické kontroly. Zavedena byla různá opatření, mezi které patří dodržování odstupu nebo také povinnou dezinfekcí interiéru před technickou kontrolou. Pro přesné informace raději zavolejte na vám navštěvovanou STK a kvůli bezpečnostním opatřením se snažte řešit kontrolu co možná nejdříve, aby na vás nebyl čas až po jejím vypršení.

Bude vás zajímat: Seznam STK podle krajů

Novinka ovšem znamená i úlevy

Princip změny závažnosti závad bude platit pro ty problémy, které je možné bez větších nákladů odstranit. Krásným příkladem je špatné uchycení registrační značky nebo povolený kryt pod motorem. Po důkladném prodiskutování se tyto změny nebudou týkat koroze karoserie v rozumné míře. Výjimkou bude koroze brzdového potrubí, brzd a dalších důležitých komponent. Novinka ovšem neznamená pouze zpřísnění, ale úředníci z tabulky závad odstranili některé vady. Odpadlo třeba zapisování opotřebení potahu sedadla nebo opotřebení pásů bez vlivu na jejich funkčnost.

Jako nebezpečné bude klasifikováno i ukapávání oleje. Pokud bude taková závada zjištěna během policejní kontroly, tak budete nuceni takové auto odstavit. Majitel bude nucen pro auto sehnat odtah, jelikož nesmí být puštěno do provozu.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Vložte váš komentář
Vaše jméno