Přemýšlíte nad koupí ojetého auta? V dnešní době se dají velice pěkné kusy koupit již do 100 000 Kč. Většinou je tak směrodatný spíše jejich stav. Můžete koupit vůz, na nějž nebudete muset po celou dobu používání prakticky sáhnout. V opačném případě můžete také koupit auto, jež se vám bude neustále sypat a vy budete jezdit spíše jen do servisu. Pojďme se tak podívat na pár vozů, jež si za svou existenci zasloužily přídomek spolehlivé.
Škoda Fabia II 1.4 16V
Fabii v tomto výčtu čeká snad každý, takže jí začneme. Oproti první generaci se dočkala mnoha změn, takže je výrazně praktičtější a prostornější. Velmi oblíbený motor je právě 1.4 16V s výkonem 63 kW. U něj stačí pravidelně měnit motorový olej a dávat si dobrý pozor na rozvodové řemeny. Co je ale hlavní výhodou Škodovky?
No přece dostatek náhradních dílů. Díky jednoduché konstrukci si ji nejspíš zvládnete opravit i sami. A pokud ne, tak vám v mnoha servisech opraví za pár korun.
Ford Focus II 1.6 16V 74 kW
Fordy mají špatnou pověst kvůli rzi. To se ale tohoto modelu netýká. Pokud teda není neprofesionálně opraven. Focus je vybaven jednoduchým motorem, u kterého se ale po koupi doporučuje preventivně vyměnit rozvodový řemen. Pak už ale budete jezdit co to dá.
Stejně jako u Fabie seženete na Focus obrovské množství náhradních dílů. Dokonce ani originální díly nejsou tak drahé. Celkově se dá říci, že servis je levnější než v případě Octavie druhé generace. Základní servis a výměnu oleje je potřeba řešit jen každých 15 000 km. Dejte si pozor na převodovky, chovejte se k němu pěkně za studena a bude jezdit navždy.
Renault Clio III 1.2 16V 55 kW
Clio je trochu menší auto, ale to často důvod, proč si ho mnozí vyberou. Je také velice jednoduché, což umožňuje snadný servis. Snadný servis znamená levný servis a někdy i opravy svépomocí. Situace už přece nemůže být lepší. Základní motor 1.2 je velice spolehlivý a vyžaduje od vás jen základní údržbu. A to v případě, že se nechcete zamazat, můžete nechat na profesionálech.
Je to takové ideální autíčko do města. Zvládne i delší vyjížďku, během níž je otázkou spíše místo uvnitř. Má ale i své slabiny. Pozor si dávejte hlavně na spojku a převodovku. Přibližný stav zjistíte již při testovací projížďce. Nedoporučuje se koupě modelu s robotizovaným manuálem. Také si hlídejte vůle na ventilech. To spíše nechcete na servisu.
Toyota Yaris II 1.3 VVT-i
Zde bývaly stejně jako u Fordu problémy s korozí. Druhé generaci se ale zdárně vyhnuly. Je to tak celkově bezproblémové auto vyžadující pouze pravidelný servis. Motor 1.3 VVVT-i je velice povedený a zvládá velké nájezdy. Je ale citlivější na kvalitu oleje. Řiďte se tak úslovím Co do auta dáte, to od něj dostanete. Náhradní díly na Yarise bývají často trošku problémové. Ty originální jsou dražší a dlouho s na ně čeká. Naštěstí jsou potřeba jen velice ojediněle. Jedná se spíše o spotřební věci.