Letíte si vesele po dálnici a za vámi najednou Superb. Začnete být nervózní. Buď je to stejně spěchající řidič jako vy, nebo policie. Jak ale policistu v neoznačeném Superbu poznáte? Vždyť vypadají jako klasická civilní auta a navíc mají nevýrazné barvy. Většinou je to šedá, modrá, černá a podobně. Jsou takto postaveny zcela záměrně. Nenechejte se zmást jejich obyčejným vzhledem. Jako každé policejní auto mohou měřit rychlost, disponují záznamovým zařízením a v případě potřeby okamžitě blikají majáky.
Kolik jich mají a jak jsou rychlé?
Policie České republiky má těchto nových Superbů celkem 19. Druhou půlku získá během roku 2018. Budou užity po celé republice, zejména jako stíhací vozy na dálnicích. K rychlé jízdě jsou uzpůsobeny. Motorizace je to nejlepší, co automobilka Škoda nabízí. Je to motory typu TSI se čtyřmi válci a objemem 2,0 litru. Dává výkon 280 koní. Výkon se do kol přenáší pomocí dvojspojkového automatu DSG. Poháněny jsou všechna čtyři kola. Najdeme na nich také ochranný kryt motoru a ovladatelnost během rychlé jízdy umocňuje adaptivní podvozek. Rychlost přes 250 km/h pro ně není problém. Také je vhodné říci, že všechny jsou typu liftback.
Disponují klasickou policejní výbavou
Začneme radarem. Ten je černý a je schován pod černou maskou chladiče. Toho si tedy ihned nevšimnete. Mnohem viditelnější budou majáky za předním oknem. Jsou přímo pod horním okrajem. Za čelním skle je také kamera. Při pohledu na přední část si můžete všimnout i přídavných světel pod značkou.
Při pohledu z boku se soustřeďte na okna druhé řady dveří. Zde znovu najdete policejní světla. Jejich identifikaci vám ale značně ztíží zatmavení těchto oken. Další majáky najdeme ve vrchní části okna pátých dveří. Při jízdě za policejním Superbem by je měl prozradit fakt, že majáky jsou výrazně světlejší než zmíněné zatmavení oken.
A pozor na anténky
Na střeše si všímejte dlouhé antény pro rádiové komunikační zařízení. Klasický Superb má anténu jen malou a krátkou. Policejní je pravý opak.
Zdroj: tydenikpolicie.cz