Problémům s rozvody snad neodzvoní u motorů TSI nikdy. Je pravdou, že u většiny vozů jsou již vyřešené, stále ale najdeme motorizace, kterých se to netýká. I samotný Volkswagen se snaží problémy s rozvody klasifikovat jako okrajový problém. Tím bohužel rozhodně není.
Jaká je situace
Mohlo by se zdát, že koncern VW má problém s motory neustále. Jen si vzpomeňme na nedávný dieselgate. Dále tu máme ony rozvody. Motory TSI s internám označením EA111 jsou neustále sužovány nekvalitními rozvodovými řetězy.
Jak problém poznat?
Třeba hned po nastartování. Slyšíme chrastivý zvuk z motorového prostoru několik krátkých momentů po nastartování. Uvolněný rozvodový řetěz následně systém automaticky napne. A to je chvíle, kdy může jít o hodně. Během dopnutí může řetěz přeskočit o zub, což neudělá nikde dobrotu. Rozdíl v časování pístů a ventilů může být tak velký, že se potkají. A to skončí jak? Okamžitou smrtí motoru. Pokud tedy plánujete koupi nového auta, tak se podívejme, jakým autům se vyhnout.
Modely s problematickými rozvody
Motor 1.2 TSI
- Audi A1, A3
- Seat Ibiza. Leon II, Altea
- Škoda Fabia II, Roomster, Yeti, Octavia II
- VW Touran, Jetta VI, Polo V, Caddy, Golf Plus, Golf V, Golf VI, Golf V Cabrio
Motory 1,4 TSI
- Audi A1, A3
- Seat Ibiza. Leon II, Altea, Alhambra II
- Škoda Fabia II, Roomster, Yeti, Octavia II, Superb II
- VW Touran, Jetta VI, Polo V, Caddy, Golf Plus, Golf V, Golf VI, Golf V Cabrio, Tiguan, Sharan II, Passat B6/B7, Eos, Scirocco III
Rozvody si můžete nechat zkontrolovat v servisu. Třeba v případě, že jste zaslechli chrastivý zvuk po nastartování. Nebo kvůli prevenci. Ona výměna rozvodů je mnohem menší problém než motor po smrti. Během výběru ojetého vozu se můžete prokousat dokumentací oprav a najít, jestli byl řetěz v minulosti měněn.