Během kontroly autobaterie na vás vykoukl lehce zelený, modrý či bílý povlak na kabelech, pólech, svorkách či v okolí akumulátoru? Pak se potýkáte s korozí. Poradíme, jak ji odstranit a co v budoucnu dělat, aby se zase nevrátila.
Obsah: 2 způsoby, jak odstranit korozi autobaterie Zobrazit
Jak vypadá koroze autobaterie a jak vzniká
Na korozi baterie často přijdete, když je za pět minut dvanáct, nebo hůř, úplně pozdě. Přitom pravidelná kontrola může předejít spoustě problémům. Ohrožené jsou hlavně konce kabelů, póly autobaterie a svorky. Koroze vypadá jako bílý nebo nazelenalý povlak, právě na zmíněných místech. Ale někdy ji zpozorujete také kolem samotné baterie (v případě úniku kyseliny).
Jak koroze autobaterie vzniká? Tvoří se tehdy, když je motor vypnutý. A to kvůli chemickým reakcím, ke kterým dochází ve svorkách a na konci baterie. Příčin může být hned několik. Například to, že jste dolili až moc destilované vody. Korozi způsobuje také přirozeně unikající sirný plyn. Pozor si dávejte na přebíjení, což může způsobovat alternátor. Nakonec za korozi často může i věk – staré autobaterie jsou náchylnější.
Mám ráda dlouhé roadtripy v cizině i v Čechách a dobrodružství, která jinde než za volantem nezažijete. Zajímám se také o nové technologie a inovace v automobilovém průmyslu.