Tento článek poskytne tipy hlavně řidičům s auty, která mají manuální převodovky. Pokud jste zastánce automatu, tak článek nezavírejte. Rady se vám mohou hodit v případě, když zrovna s manuálem řídit budete. Týká se parkování vozu. Bez bližšího zaměření se dá parkování vozu označit za triviální. Tato činnost je u většiny zcela podvědomá a nějak zvlášť o ní nepřemýšlíme. Co když ale existují rady, které vám pomohou předejít nechtěným nákladům nebo potížím při stání na parkovacím místě?
Začneme stáním na rovině
Již jste se setkali s názorem, že hlavně na parkovištích (třeba při podélném parkování) není vhodné nechávat vůz se zataženou ruční brzdou? Důvod nehledejte v opotřebení brzd nebo mechanice. Ten je mnohem jednodušší a souvisí hlavně s neopatrnými řidiči. Přesněji s těmi, kteří parkují kolem vás a chystají se vyjet.
Pokud při neúspěšném výjezdu narazí do vašeho auta, tak se váš vůz malinko zhoupne a lépe absorbuje náraz. Zařazená rychlost totiž poskytuje malý rozsah pohybu, který vás může zachránit před sháněním nových plastů. Na ruční brzdě totiž auto bude stát pevně a hrozí větší nebezpečí poškození.
A co v kopci?
I při parkování ve stoupání, potažmo klesání, je vhodné nechat vůz zaparkovaný se zařazeným prvním rychlostním stupněm nebo zpátečkou, který v případě potřeby doplníte ruční brzdou. Výběr je na vás. Většinou záleží na tom, kam nechcete, aby vám auto škubnulo. I vám se totiž může stát, že se při neopatrném puštění spojky auto rozjede (směr záleží na zařazeném stupni) a do něčeho narazíte.
Pojistěte se v prudkém kopci
V prudším kopci rychlost rozhodně doplňte i ruční brzdou. Má to několik důvodů. Auto se na běžném kopci většinou na rychlosti nerozjede, ale působí na něj větší síly, které se mohou promítat do opotřebení spojky a převodovky.
Navíc rychlost bude fungovat jako poslední záchrana v případě poruchy brzd. Může prasknout lanovod, či se jinak brzda porušit, a vůz se nekontrolovatelně rozjede z kopce.
Foto: TheOdysseyOnline.com