Není žádných pochyb o tom, že kategorie SUV jsou trendem dnešní doby. Jsou to velké a ve většině případů pohodlné vozy. Jenže co není jejich silná stránka, tak to je dynamika. A přesně na té se rozhodla Škoda zapracovat se svým modelem Kodiaq RS. Jak ale taková úprava dopadla? To nám názorně ukázaly obvyklé testy ovladatelnosti vozu.
Co ovlivňuje přesnost řízení?
Bezpečnost a přesnost řízení ovlivňuje několik faktorů. Důležité jsou správně zvolené tlumiče, vyladěný stabilizační systém, tuhá karoserie i samotné řízení. Navíc se tyto prvky musejí chovat dokonale nejen při řízení zkušeným řidičem, ale také naprostým nováčkem. A jak si možná dokážete představit, tak to je docela oříšek.
SUV zrovna sportovní parametry nemají
V potaz je potřeba vzít i samotný druh vozidla. Sportovní vůz s nízko umístěným těžištěm bude i za horších podmínek lépe ovládatelný než vysoké a vratké SUV. Ty trochu své předvídatelnosti během manévrů musí odložit kvůli pohodlnosti, vysoké hmotnosti a celkové výšce. Samozřejmě to ale není nic, co by dobrý podvozek nemohl navrátit do únosných mezí.
Škoda Kodiaq RS v testech
Na losí test si Škodu Kodiaq RS vzal španělský motoristický magazín km77. První jízda proběhla v rychlosti 77 km/h a pro Kodiaq dopadla velice špatně. Během průjezdu porazil celkem dva ze tří vnitřních kuželů. Stabilizace řízení se snažila co mohla, ale vnější kolo už přesto nemohlo najít trakci. V rychlosti 75 km/h už Kodiaq test zvládl bez problému.
Kde může být problém?
Losím testem ale prošel i Kodiaq ve verzi Style. Ten ale test zvládal s naprostým přehledem a kužely začaly padat až při rychlosti 79 km/h a zapnutí komfortního módu. Jednalo se ale o verzi TSI 4×4 s váhou pouhých 1653 kilogramů, přičemž Kodiaq RS váží 1880 kilogramů. Navíc je většina váhy na přední nápravě, což jízdní vlastnosti zaručeně ovlivní.