Škoda Kodiaq RS: zklamání v losím testu

0
796

Není žádných pochyb o tom, že kategorie SUV jsou trendem dnešní doby. Jsou to velké a ve většině případů pohodlné vozy. Jenže co není jejich silná stránka, tak to je dynamika. A přesně na té se rozhodla Škoda zapracovat se svým modelem Kodiaq RS. Jak ale taková úprava dopadla? To nám názorně ukázaly obvyklé testy ovladatelnosti vozu.

Co ovlivňuje přesnost řízení?

Bezpečnost a přesnost řízení ovlivňuje několik faktorů. Důležité jsou správně zvolené tlumiče, vyladěný stabilizační systém, tuhá karoserie i samotné řízení. Navíc se tyto prvky musejí chovat dokonale nejen při řízení zkušeným řidičem, ale také naprostým nováčkem. A jak si možná dokážete představit, tak to je docela oříšek.

SUV zrovna sportovní parametry nemají

V potaz je potřeba vzít i samotný druh vozidla. Sportovní vůz s nízko umístěným těžištěm bude i za horších podmínek lépe ovládatelný než vysoké a vratké SUV. Ty trochu své předvídatelnosti během manévrů musí odložit kvůli pohodlnosti, vysoké hmotnosti a celkové výšce. Samozřejmě to ale není nic, co by dobrý podvozek nemohl navrátit do únosných mezí.

Škoda Kodiaq RS v testech

Na losí test si Škodu Kodiaq RS vzal španělský motoristický magazín km77. První jízda proběhla v rychlosti 77 km/h a pro Kodiaq dopadla velice špatně. Během průjezdu porazil celkem dva ze tří vnitřních kuželů. Stabilizace řízení se snažila co mohla, ale vnější kolo už přesto nemohlo najít trakci. V rychlosti 75 km/h už Kodiaq test zvládl bez problému.

Kde může být problém?

Losím testem ale prošel i Kodiaq ve verzi Style. Ten ale test zvládal s naprostým přehledem a kužely začaly padat až při rychlosti 79 km/h a zapnutí komfortního módu. Jednalo se ale o verzi TSI 4×4 s váhou pouhých 1653 kilogramů, přičemž Kodiaq RS váží 1880 kilogramů. Navíc je většina váhy na přední nápravě, což jízdní vlastnosti zaručeně ovlivní.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here