Kontrolka brzdového obložení většinou ukazuje na opotřebení samotného obložení. Jak moc akutní problém to je? Můžete v klidu dojet, nebo je nutné zařídit odtah? Vše se dozvíte v dnešním článku.
Obsah: Kontrolka brzdového obložení. Co dělat? Zobrazit
Kontrolky v autě známe bílé, zelené, modré, žluté (oranžové) i červené. Zpozornit bychom měli hlavně tehdy, když se objeví diagram ve žluté (oranžové) nebo červené barvě. Jak je to s kontrolkou brzdového obložení?
Kontrolka brzdového obložení
Kontrolka brzdového obložení vypadá jako kolečko s přerušovanými čárami na bocích. Pokud se vám tento signál rozsvítil, znamená to, že vaše brzdové destičky dosáhly minimální síly obložení. V takové situaci nezbývá nic jiného než se objednat do servisu na výměnu.
Jak akutní tento problém je? Není to ta nejurgentnější záležitost, a tak můžete v klidu dojet domů a objednat se na návštěvu servisu. U některých aut, například u Škody Octavia, se takto ohlašuje, že je obložení zhruba na 20 až 30 % životnosti. Což znamená, že před sebou máte v klidu ještě několik tisíc kilometrů.
Pokud se v autech vyznáte, můžete se sami na obložení a také brzdové destičky (přední i zadní) podívat a zjistit, jaký je stav. Jestli je potřeba do servisu zajet okamžitě, nebo to ještě chvíli počká. Jestli ale nejste zrovna technický typ a nevěříte si, zamiřte za technikem co nejdřív.
Přeci jen jde o komponent, který je kriticky důležitý z hlediska bezpečnosti a kdyby brzdový systém selhal, může dojít k nehodě. S brzdovým systémem je spjaté také ABS – když se rozsvítí kontrolka ABS, může to souviset s problémem v tomto systému.
Mám ráda dlouhé roadtripy v cizině i v Čechách a dobrodružství, která jinde než za volantem nezažijete. Zajímám se také o nové technologie a inovace v automobilovém průmyslu.