Srovnání
🕓 3 min

Na tyhle motory pozor! HTP, TDI, TSI, dCi,…

Při koupi ojetého vozu se neřiďte nejen nájezdem a viditelným stavem, ale o vozu si raději najděte i důvěryhodné informace. Stejně tak vám pomohou zkušenosti vlastníků vámi vybraného vozu. Pod kapotou vozů dnes najdeme velké množství různých motorů a některé jsou spolehlivější než druhé. Ty mohou být past plná problematických a drahých oprav. Na jaké motorizace si tedy při koupi ojetého vozu dát pozor?

Je samozřejmé, že výdrž určitého motoru hodně ovlivňuje i sám řidič. Některé motory jsou ale notoricky známé svou nespolehlivostí a dokážou udělat velké problémy i opatrným řidičům. Za vinu to mají různé konstrukční chyby, nevhodné použité materiály či dobře známé dolování výkonu z malinkých motorů. Ty poté pracují na své hranici a je jen otázka doby, kdy něco povolí. A jelikož jsme pro vás už vybrali nejlepší motory pro rok 2019, ta se dostaňme k těm nejhorším motorům.

Motor 1.2 HTP

V předcházejícím odstavci jsme zmínili nesmyslné dolování výkonu z malinkých objemů. Tady je tedy malinký i motor. Tento tříválec je známý svými vibracemi a nezdravou spotřebou ve vysokých rychlostech. Nejčastější problém u agregátu 1.2 HTP je podpalování ventilů či přeskočení rozvodového řetězu. To může následovat „potkání se“ motoru a jeho odpis.

Motor 1.2 TSI a 1.4 TSI

Tady ještě zůstaneme u nekvalitních rozvodových řetězů. Jeho přeskakování není záležitostí motorů HTP, ale nakaženy jsou tyto agregáty TSI. Asi ani není potřeba dodávat, jak přeskočení dopadne. Zde si ale koncern je chyby vědom a pokud se poškozený vlastník ozve, tak mu bude provedena výměna rozvodového řetězu zdarma. Na základě těchto poznatků bychom vám poradili spíše benzínovou atmosféru 1.4 nebo 1.6. Je lépe nadimenzována a spolehlivost je velice pěkná.

Motor 1.5 dCi

V případě tohoto agregátu je vstřikování paliva do motoru řešeno vstřikováním typu common rail. To je velice dobré, ale některé mají vstřikovače náchylné k poškození. Hlavně u tohoto motoru je tato potíž velice častá a my bychom vám raději poradili turbodiesel s větším objemem.

Motor 1.6 Hdi a 1.6 TDCi

Výčet častých problémů s touto motorizací je snad nekonečný. Objevují se úniky oleje na všech možných i nemožných místech, zareznutí žhavičů, prodírání hadic od turba, odcházející žhaviče a v neposlední řadě je to podtlaková soustava ovládající regulaci turba, škrtící klapku a EGR ventil. Tento agregát vzešel ze spolupráce koncernu PSA a automobilky Ford. I zde neuděláte chybu, když se raději rozhodnete pro větší motor 2.0 Hdi nebo 2.0TDCi. Výjimkou je 1.4 Hdi, který si udělal velice pěknou pověst.

Motor 2.0 TDI

Ano, do tohoto výčtu nespolehlivých motorizací se dostalo i zbožňované TDI. Kousky z počátku výroby se potýkají se závadami, které 1.9 TDI snad ani neznají. Patří mezi ně krátká životnost vstřikovacích trysek a praskání hlav motoru. Výbornou alternativou je moderní 1.9 TDI 77 kW. Přečíst si můžete naše srovnání 2.5 TDI a 1.9 TDI.

Picture of Josef Fencl

Josef Fencl

Pro některé jsou auta možná pouhým přibližovadlem, ale k tomu se já nehlásím. Jsem také vášnivý turista, který prochází hlavně inzertní servery s ojetinami. Ideální auto je podle mě nenápadné a prostorné, ale disponuje až nepotřebným výkonem.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *