Rok 2019 se nese ve znamení pětadvacetiletého výročí modelů RS automobilky Audi. Již před nějakým časem nám bylo slíbeno, že se nám vozy postupně odtajní a automobilka svůj slib také dodržela. Jako první přišel na řadu dlouho připravovaný Audi RS 6 Avant. Pojďme se tedy podívat, co si tento nádherný kousek německého inženýrství připravil.
Kruh se uzavírá
Postaví se vedle svých méně výkonných bratříčků, kterými jsou sedan a kombi Audi A6. Audi celkově s doplněním své nabídky nijak nespěchalo, ale jak dobře víme, tak na ty dobré věci se vyplatí čekat. U verze RS 6 Avant navíc nešlo jen o nacpání výkonného motoru pod kapotu, ale změny jsou hluboké a promyšlené. Výkon je totiž potřeba snadno ovládat a vůz udržet na cestě.
Na nic si nehraje
Už na první pohled je jasné, že se nijak svou indentitu maskovat nesnaží. Je to ostrý a stabilně působící kombík, z něhož agrese vystupuje i ve chvílích, kdy pokojně stojí na parkovišti. Vše k dokonalosti dotahují obrovské koncovky výfuku a nasávání vzduchu k brzdám v předním nárazníku. Až nápadně hodně se podobá speciálům z okruhu.
Audi RS 6 Avant snad nikoho zklamat nemůže
Jeden z nejrychlejších kombíků světa přece samozřejmě nedostane oturbený tříválec. Audi tady vsadilo na léty osvědčenou klasiku v podobě osmiválce s dvěma turby. Díky tomu má tento rodinný kombík 600 koní a točivý moment 800 Nm. V královské disciplíně zrychlení z 0 na 100 km/h má zápis 3,6 sekundy a na 200 km/h se dostane za 12 sekund. Maximální rychlost, kterou můžete vyzkoušet třeba na německé dálnici, je elektronicky omezena na 250 km/h, ale s paketem Plus se zvýší na 300 km/h.
Dokáže plachtit s vypnutým motorem
Pokud vás u takové stíhačky zajímá spotřeba, tak si přidáme informace o vychytávkách, které ji drží na nízké úrovni. Při nízkém zatížení dokáže vypnout až čtyři válce a bude z ní tedy takový oturbený čtyřválec. Pokud ale chcete palivo šetřit ještě více, tak se dá po dálnici plachtit s vypnutým motorem. V rychlostech 55 až 160 km/h je možné vše přenechat na mild-hybridním systému, díky kterému celkově ušetříte až 0,8 litru za 100 ujetých kilometrů.
Závodní speciál s obrovským kufrem
Jak už si dnes pomalu zvykáme, tak ani u Audi RS 6 Avant nechybí možnost natáčení zadních kol. To nabízí lepší manévrovatelnost v nízkých rychlostech a také zvýšení stability v těch vysokých. Dále za zmínku stojí adaptivní vzduchový podvozek, díky kterému by pocit z jízdy měl být jako při cestování na mráčku. Při rychlosti nad 120 km/h se RS 6 Avant o centimetr sníží a pozitivně ovlivní aerodynamické schopnosti. Podvozek ale v případě potřeby může být také zvýšen a to až 20 milimetrů.
Je plná vychtávek
Pohon všech kol je samozřejmě Quattro a rozdělení síly je v poměru 40:60, kde více jde na zadní nápravu. Nechybí ani funkce Launch Control a v případě potřeby může jít 70% výkonu na přední kola, či až 85% na kola zadní. Společně s proměnným točivým momentem, nastavitelným sportovním diferenciálem a dvojitou lamelovou spojku je tohle snad nejlepší vůz, který si můžete na cestu do práce koupit.