Autonovinky
🕓 3 min

Sen v podobě Audi RS 6 Avant: Combi, 600 koní, až 1680 litrů zavazadlového prostoru

Rok 2019 se nese ve znamení pětadvacetiletého výročí modelů RS automobilky Audi. Již před nějakým časem nám bylo slíbeno, že se nám vozy postupně odtajní a automobilka svůj slib také dodržela. Jako první přišel na řadu dlouho připravovaný Audi RS 6 Avant. Pojďme se tedy podívat, co si tento nádherný kousek německého inženýrství připravil.

Kruh se uzavírá

Postaví se vedle svých méně výkonných bratříčků, kterými jsou sedan a kombi Audi A6. Audi celkově s doplněním své nabídky nijak nespěchalo, ale jak dobře víme, tak na ty dobré věci se vyplatí čekat. U verze RS 6 Avant navíc nešlo jen o nacpání výkonného motoru pod kapotu, ale změny jsou hluboké a promyšlené. Výkon je totiž potřeba snadno ovládat a vůz udržet na cestě.

Audi RS 6 Avant

Na nic si nehraje

Už na první pohled je jasné, že se nijak svou indentitu maskovat nesnaží. Je to ostrý a stabilně působící kombík, z něhož agrese vystupuje i ve chvílích, kdy pokojně stojí na parkovišti. Vše k dokonalosti dotahují obrovské koncovky výfuku a nasávání vzduchu k brzdám v předním nárazníku. Až nápadně hodně se podobá speciálům z okruhu.

Audi RS 6 Avant snad nikoho zklamat nemůže

Jeden z nejrychlejších kombíků světa přece samozřejmě nedostane oturbený tříválec. Audi tady vsadilo na léty osvědčenou klasiku v podobě osmiválce s dvěma turby. Díky tomu má tento rodinný kombík 600 koní a točivý moment 800 Nm. V královské disciplíně zrychlení z 0 na 100 km/h má zápis 3,6 sekundy a na 200 km/h se dostane za 12 sekund. Maximální rychlost, kterou můžete vyzkoušet třeba na německé dálnici, je elektronicky omezena na 250 km/h, ale s paketem Plus se zvýší na 300 km/h.

Audi RS 6 Avant

Dokáže plachtit s vypnutým motorem

Pokud vás u takové stíhačky zajímá spotřeba, tak si přidáme informace o vychytávkách, které ji drží na nízké úrovni. Při nízkém zatížení dokáže vypnout až čtyři válce a bude z ní tedy takový oturbený čtyřválec. Pokud ale chcete palivo šetřit ještě více, tak se dá po dálnici plachtit s vypnutým motorem. V rychlostech 55 až 160 km/h je možné vše přenechat na mild-hybridním systému, díky kterému celkově ušetříte až 0,8 litru za 100 ujetých kilometrů.

Závodní speciál s obrovským kufrem

Jak už si dnes pomalu zvykáme, tak ani u Audi RS 6 Avant nechybí možnost natáčení zadních kol. To nabízí lepší manévrovatelnost v nízkých rychlostech a také zvýšení stability v těch vysokých. Dále za zmínku stojí adaptivní vzduchový podvozek, díky kterému by pocit z jízdy měl být jako při cestování na mráčku. Při rychlosti nad 120 km/h se RS 6 Avant o centimetr sníží a pozitivně ovlivní aerodynamické schopnosti. Podvozek ale v případě potřeby může být také zvýšen a to až 20 milimetrů.

Je plná vychtávek

Pohon všech kol je samozřejmě Quattro a rozdělení síly je v poměru 40:60, kde více jde na zadní nápravu. Nechybí ani funkce Launch Control a v případě potřeby může jít 70% výkonu na přední kola, či až 85% na kola zadní. Společně s proměnným točivým momentem, nastavitelným sportovním diferenciálem a dvojitou lamelovou spojku je tohle snad nejlepší vůz, který si můžete na cestu do práce koupit.

Picture of Josef Fencl

Josef Fencl

Pro některé jsou auta možná pouhým přibližovadlem, ale k tomu se já nehlásím. Jsem také vášnivý turista, který prochází hlavně inzertní servery s ojetinami. Ideální auto je podle mě nenápadné a prostorné, ale disponuje až nepotřebným výkonem.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *