Představení novinek z autosalonu v Ženevě 2015
Autosalon Ženeva 2015 přichází a my si máme opravdu z čeho vybírat, no posuďte sami.
Novinky koncernu Volkswagen a napravování reputace u Fordu
České fanoušky automobilů potěší v Ženevě hlavně přítomnost nedávno odhalené nové generace Škody Superb. Už nějakou dobu se ale Škodovka zaměřuje v menších sériích také na sportovněji laděné vozy, a v Ženevě se tak dočkáme vůbec nejrychlejší Octavie. Mateřská automobilka Volkswagen se pak pochlubí novým Golfem v kombíku, Seat přiveze zajímavě vypadající Leon. Ve třídě menších vozů pak zaujme nový Ford Focus RS.
Škoda Superb
Odhalení nové Škody Superb bylo u nás velmi sledovanou záležitostí. Škodovka nás na odhalení nové generace své vlajkové lodi připravovala několik měsíců předem, a v Ženevě si tak všichni budou moct prohlédnout novinku v plném světle. Tvarově novinka navazuje na loni představený koncept VisionC, a kromě úplně nové motorizace dle normy EURO6 přichází také s vylepšeními jako je adaptivní podvozek či možnost připojení k internetu přes LTE.
Škoda Octavia RS 230
Mladoboleslavská automobilka se ale v Ženevě pochlubí také vylepšenou Octavií RS, kterou označuje jako vůbec nejrychlejší Octavii všech dob. Přispívá k tomu hlavně zvýšení výkonu na celkových 230 koní – odsud tedy název Škoda Octavia RS 230. Tato novinka se do prodeje dostane v létě tohoto roku. Z nuly na sto se dostane pod sedm vteřin, maximální rychlost bude 250 km/h a průjezd zatáčkami bude díky samosvornému diferenciálu lepší než kdy dřív.
VW Golf GTD Variant
Konkurenci třetí řadě Octavie kombi ve variantě RS představí i samotný Volkswagen, který do Ženevy veze nový VW Golf ve verzi kombi, u Volkswagenu tradičně zvané Variant. Německá automobilka je známá špičkovými naftovými motory, a ten nechybí ani zde. Jde o dvoulitr o celkovém výkonu 184 koní. Kromě toho zaujme také povedeným designem přední masky, snížená světlá výška vozu a nové designové prvky na karoserii.
Seat Leon ST Cupra
Nový Seat Cupra byl představen už loni, nyní ale přichází s mnohem praktičtější prodloužené verzi kombi. Nečekejte ale žádného šneka, s tímhle vozem rozhodně brzdou provozu nebudete. Dvoulitrový motor ve verzi s dvouspojkovou převodovkou dokáže tuhle novinku z nuly na sto rozpohybovat za rovných šest vteřin. Kapacita zavazadlového prostoru je až 1470 litrů, a nová Cupra ST tak dokonale skloubí praktičnost a požitek z jízdy.
Ford Focus RS
Příznivci skutečně rychlé jízdy si přijdou na své u stánku Fordu. Ten si chce napravit renomé pokažené ne zrovna povedeným Focusem současné generace, a přichází tak s jeho variantou RS, která vám doslova vyrazí dech. Měl by totiž nabízet výkon přesahující 300 koní, a to díky motoru podobnému či dokonce stejnému, jaký má nový Ford Mustang ve své základní verzi. Stovka pod pět vteřin tak rozhodně nebude problém.
Německá klasika, zabiják z Itálie a pokračování japonské tradice
Německé vozy jsou proslulé svým špičkovým zpracováním a výkonem. V Ženevě se představí nové MPV z mnichovského BMW, nová generace dnes již legendárního Mercedesu G500 a také zajímavý koncept od Audi. Pod poslední jmenovanou automobilku již nějaký čas spadá Lamborghini, které v Ženevě ukáže nový Aventador. Z Japonska pak přilétá nejnovější generace ostré Hondy Civic Type-R.
Audi Prologue Avant
U Audi se nám rozhodli ukázat, jakým směrem se bude ubírat design kombíků v následujících letech. Do Ženevy tedy z Ingolstadtu dorazí koncept Prologue Avant, navazující na loni představený Prologue. Kromě futuristických křivek zaujme také motorem. Není osazen vidlicovým osmiválcem jako loňský Prologue, ale hybridní dieselový šestiválec s elektromotorem. Možná právě takhle bude vypadat příští série kombíků Audi v ostré výrobě.
Lamborghini Aventador SV
Nové Lamborghini Aventador ve variantě SV se dá popsat jen jediným slovem – monstrum. Přídomek SV, a tím pádem i mnohem více výkonu, mluví sám za sebe dost jasně. Kromě vylepšeného designu totiž Aventador SV dostane úplně nový motor. Půjde o tradiční dvanáctiválec, u nějž se spekuluje o výkonu až 800 koní. Pro připomenutí – běžný Aventador má koní 700 a stovku zvládne pod tři vteřiny.
BMW 2 Gran Tourer
BMW se pouští do dosud neprobádaných vod a představuje v Ženevě novou řadu 2. BMW 2 Gran Tourer je úplně jiné než to, na co jsme byli u mnichovské automobilky dosud zvyklí. Jde o sedmimístné MPV, které má, a teď se podržte, náhon na přední kola. Pro skalní fanoušky značky je to značně nečekaný krok, výborné jízdní vlastnosti ale zůstávají díky kvalitním motorům a možnosti namontovat do vozu oblíbený pohon čtyř kol xDrive.
Mercedes-Benz G 500 4×4^2
Pozadu nezůstává ani Mercedes, který opět vylepšil svou offroadovou řadu G, a přichází s konceptem modelu G500. ten se drží klasického hranatého designu třídy G, a zachovává vše, co mají příznivci této řady rádi – tedy spolehlivý systém pohonu všech čtyř kol, a především silný motor, zde zastoupený čtyřlitrovým osmiválcem s přímým vstřikováním a dvojitým turbem.
Honda Civic Type-R 2015
Před pár lety vzbudila evropská verze Hondy Civic poprask díky svému neotřelému futuristickému designu, zaujala také ale sportovně laděným typem R s výbornými jízdními vlastnostmi. Honda veze do Ženevy novou verzi oblíbeného „erka“. Japonská automobilka využila veškerých poznatků získaných při závodění v evropském šampionátu cestovních vozů a představuje úplně nový Civic Type R, který jako největší novinku dostal funkční aerodynamiku.
Koncept Kia Sportspace, nový Hyundai i Renault Kadjar
Na své si v Ženevě přijdou také příznivci „obyčejných“ automobilů, které sice netrhají rychlostní rekordy, ale jsou výborným nástrojem pro obyčejný přesun z bodu A do bodu B, navíc s většinou příznivou pořizovací cenou. A tak si v Ženevě prohlédnete nový Opel a Renault, zajímavý koncept, který představí korejská Kia, nebo nový Hyundai Tuscon.
Dacia Lauréate Prime
Dacia si v posledních letech rychle vydobyla oblibu mezi zákazníky napříč Evropou jako výrobce levných a spolehlivých užitkových vozů. Proto nyní původem rumunská automobilka pod křídly Renaultu přichází s exkluzivní verzí Dusteru, Sandera a Loganu pojmenovanou Lauréate Prime. Ohledně motoru se však žádných vylepšení nedočkáte. Lauréate Prime je zaměřen především na výbavu a design.
Hyundai Tuscon
Hyundai Tuscon, nástupce Hyundai ix35, se bude montovat u nás a má i oficiální premiéru taktéž v Ženevě. Kdo by čekal nějaké nové revoluční prvky, bude patrně zklamán. Jde čistě o evoluci již dříve vyráběného Tusconu. Nové jsou jen motory, k dispozici jsou dva benzínové a tři dieselové. Tuscon se dále pyšní spoustou elektronických asistentů a bezpečnostních prvků.
Kia Sportspace
Kia tentokrát do Ženevy neveze žádnou novinku připravenou pro ostrou produkci, i tak se ale u jejího stánku dá očekávat velká vlna zájmu. Korejská automobilka totiž oficiálně ukáže zajímavý koncept Kia Sportspace, který v mnohém naznačuje, jak by mohla vypadat příští generace vozu Kia Optima. Jde o kombi s několika zajímavými designovými prvky. Designově je koncept laděn do nepřehlédnutelných agresivně vzhlížejících křivek.
Opel Karl
Malý, levný, úsporný, ideální do města. To vše je nový Opel Karl, který se také už příští týden ukáže v Ženevě. Motorizací sice nijak zvlášť nezaujme, v nabídce je pouze jediná pohonná jednotka, a to litrový benzinový tříválec s výkonem 55 kW. Opel sází především na širokou nabídku doplňkové výbavy jako je například tempomat, vyhřívané sedačky, ale i tak užitečné věci jako parkovací senzory či asistent rozjezdu.
Renault Kadjar
Crossovery se pomalu, ale jistě zabydlují na žebříčku popularity napříč zákazníky po celé Evropě, a tak ani Renault nezaváhal a do Ženevy jede s úplně novým crossoverem Kadjar. Ten nabídne buď pohon předních, nebo všech čtyř kol. Ohledně motorů zatím automobilka mlčí, ale měli bychom se dočkat dvou benzínových a dvou naftových motorů v objemovém rozmezí 1,2 – 1,6 litru. Zajímavé bude také sledovat, jakou cenovku Renault nastaví.
Jeden komentář
Tento rok se hodně povedla Škoda Octavia RS 230, pěkné už abych se v tom svezl 🙂