Autosalony
🕓 2 min

Autosalon Detroit: Genesis G90 – korejský luxus

Stane se Genesis korejským Mercedesem?

Vozy s označením Genesis, vždy patřily na vrchol nabídky jihokorejské automobilky Hyundai. Před několika měsíci se tento výrobce rozhodl vozy Genesis zcela osamostatnit. Genesis se tak z modelové řady limuzín proměnil na zcela samostatnou značku produkující luxusní vozy ve stylu Lexusu, Acury, Infiniti nebo DS.

Nová vlajková loď G90

Jako nedávno narozený samostatný výrobce se Genesis potřeboval nutně vytáhnout se svou novou vlajkovou lodí. Ta přichází v podobě luxusní limuzíny, která bude na korejském trhu známa pod názvem EQ900, v Evropě pak jako G90. Hyundai, potažmo Genesis, se bude snažit konkurovat takovým jménům jako je Audi A8, BMW řady 7 nebo Mercedes-Benz S.

Podoba vozu byla sice odhalena, online, již před dvěma měsíci, svůj živý debut ale vůz prožil až na nedávno proběhnuvším autosalonu v Detroitu.

Tento nástupce modelu Hyundai Equus si bere svůj základ v nejnovější platformě Genesis 2015, která byla prodloužena a prošla značnými úpravami. Ve finále měří nejnovější přírůstek do rodiny Genesis 5205mm na délku, 1915 mm na šířku a 1495mm na výšku. Rozvor přepracované platformy činí 3160mm a hmotnost vozu se pohybuje mezi 2420 a 2595 kg.

315 koní v základu

Základní verze Genesisu G90 dostane do vínku 3,8 litrový šestiválec GDI s výkonem 315 koňských sil a točivým momentem 396 Nm. Výkon motoru je distribuován osmistupňovou automatickou převodovkou a systémem H-TRAC na všechna čtyři kola. Zmíněný systém dokáže v závislosti na zvoleném jízdním režimu a povrchu vozovky rozdělovat výkon mezi nápravy v různých poměrech.

Díky tomuto systému dokáže základní výkonnostní verze dvou a půl tunové limuzíny akcelerovat z nuly na sto km/h za 6,9 vteřiny. Pokud toužíte po dynamičtějšímu jízdnímu projevu, máte k dispozici další dvě silnější varianty. První z nich je osazena 3,3 litrovým šestiválcem s výkonem 370 koní. Druhá verze nabízí pětilitrový agregát V8 a stádo 425 koní.

Foto: Genesis

Picture of Petr Míka

Petr Míka

Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *