Asistenční služby v zahraničí. Připlaťte si za nadstandard

0
80
cesta autem v zahraničí pojištění

Asistenční služby bývají v určité formě součástí povinného ručení. Jenže tento základní balíček vám v zahraničí moc nepomůže. Jednak se v naprosté většině případů vztahuje jen na nehody. Za druhé bývá limitovaný kilometry. Takže třeba auto až z Chorvatska by vám domů odtáhli jen za horentní sumy. Připlaťte si za nadstandardní asistenční služby – třeba jen dočasně. Pojišťovna vám potom pomůže téměř ve všech situacích.   

Nadstandardní asistenční služba je, obdobně jako havarijní pojištění, položka, kterou spousta řidičů při sjednávání povinného ručení vynechá. Možná i vy si říkáte, že se vám smůla vyhne a jsou to zbytečně vyhozené peníze. Jenže když k něčemu dojde, bude už pozdě na nápravu a vám nezbyde nic jiného než se chytat za hlavu. Zejména v zemi, kde to tolik neznáte, a třeba se ani nedomluvíte, není nic lepšího než moct se obrátit na někoho, kdo je kompetentní problém vyřešit.

Je asistenční služba součástí havarijka nebo povinného ručení?

V určité míře je asistenční služba součástí snad každé pojistky. Jenže v jakém rozsahu? Jak už to tak se službami pojišťoven bývá, vždy je tam nějaký malý háček, kvůli kterému vám v praxi moc nepomohou. Základní asistenční služba se většinou vztahuje jen na dopravní nehody.

No ale ty se zas tak často nestávají, že? Většinou nás potkají mnohem banálnější problémy (díky bohu), které ale přesto sami nevyřešíme. Proto se pečlivě zaměřte na to, co všechno vám asistenční služba v ceně pojistky nabízí a jestli by nebylo lepší připlatit si za lepší.

Do zahraničí si připlaťte za nadstandardní asistenční služby

Jestli se chystáte například na cestu do Chorvatska autem, ale i kamkoliv jinam, vřele vám doporučujeme, abyste si za nadstandardní asistenční služby připlatili. Získáte tak pomocníka tam, kde to tolik neznáte a nebudete si muset lámat hlavu s jazykovou bariérou. Překladatelské služby sice bývají součástí standardního balíčku, ale to zdaleka nestačí, že.

Například při cestě do Itálie se vám může návštěva servisu pekelně prodražit. U základní asistence vám pomohou většinou jen v případě nehody, nikoliv poruchy. A tak byste byli odkázaní jen sami na sebe a svou peněženku.

Kolik nadstandardní asistenční služby stojí? Záleží na společnosti a výši krytí. Někde se setkáte i s tím, že se asistenční služby nabízí jako součást cestovního pojištění. Za dva týdny tak zaplatíte okolo 600 Kč. Asistenční služba placená ročně vyjde v přepočtu levněji, za celý rok vám přijde vyúčtování na zhruba 2000 Kč.  

Co všechno za příplatek získáte?

Kromě základní pomoci v ČR, co můžete čekat od nadstandardních asistenčních služeb v zahraničí?

  • Postarají se o vás nejen v případě nehody, ale i tehdy, když se vám auto rozbije nebo vám ho někdo ukradne.
  • Limit pojistného plnění se podstatně zvýší.
  • K ruce vám bude asistent po telefonu, který s vámi komunikuje česky. Poskytnou právní a překladatelské služby.
  • Když na to přijde, zařídí odtah nepojízdného auta do ČR.
  • Zajistí vám v cizině náhradní auto, případně uhradí půjčovné jiného vozu.
  • Příjemným plusem je i to, že se postarají o vás jako o člověka – nenechají vás na holičkách, ale pomohou vám sehnat ubytování v místě nehody.

Výhodou nadstandardních asistenčních služeb je i to, že většinou nebývají limitované věkem vozu. U standardního balíčku se totiž často setkáte s tím, že vám sice pomohou s odtahem a opravou, ale jen pokud byl váš vůz relativně nový atd.

Nadstandardní asistenční služby se vztahují i na obytné vozy. Jestli se tedy chystáte na cestu s karavanem nebo přívěsem, kromě správného řidičáku na karavan si raději sjednejte i balíček vyšší úrovně.  

asistenční služby v zahraničí

Na co si dát pozor

Na podmínky a pojistné limity. Pojišťovny mají ve zvyku asistenční služby nabízet v několika balíčcích. A každý má trochu jinou úroveň krytí. Nejde jen o cenu za opravy, ale třeba i omezení co se týče kilometrů atd.

Jestli chcete mít jistotu, že vás v případě nejvyšší nouze odtáhnou i s vozem domů, rovnou si zaplaťte za nejvyšší úroveň asistenční služby. Některé pojišťovny i tak ale nabízí jen odtah do nejbližšího servisu. Nezbývá proto nic jiného než klást pojišťovákům ty správné otázky, na vše se zeptat a také si pečlivě pročíst pravidla a limity asistence u dané společnosti. Ať potom nejste překvapení.

Ještě jedna důležitá věc. Není to tak, že přijdete ke své pojišťovně a automaticky uspokojíte svou poptávku. Někdy bývá asistence pevně navázaná na vaše stávající povinné ručení, a tak není možné ji měnit, jenom když nastane výročí smlouvy.

V ideálním případě je asistenční služba nabízená jako připojištění, které lze sjednat dle libosti v průběhu roku. Varianta, kdy je asistence nabízená jako součást cestovního pojištění, rovněž patří mezi flexibilnější možnosti. Jakmile se vrátíte z dovolené, už nic neplatíte a hotovo.

A co dělat, když dojde na nejhorší?

V případě nepříjemností v zahraničí stačí vytáhnout zelenou kartu, kde najdete číslo na asistenci. Jestli máte asistenci jako součást cestovního pojištění, určitě jste dostali nějaký jiný typ kartičky s kontaktními informacemi. Nebo se podívejte na internet – dnes už k němu máme přístup v rámci tarifu u operátora po celé EU.

S operátorem se domluvte na postupu v dané situaci. Rozhodně se nestyďte a ptejte se ho na cokoliv, vyžádejte si adekvátní pomoc, máte na to nárok. Kdyby došlo na nejhorší a vám se stala nehoda, asistence pomůže s vyplnění euroformuláře.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Vložte váš komentář
Vaše jméno