Test zimních pneumatik 225/40 R18 2020 Autobild

Zima se blíží, a proto vám přinášíme test zimních pneumatik s rozměrem 225/40 R18, se kterým přišel Autobild. Pomůže vám při rozhodování toho, jaké pneumatiky si na auto koupit, abyste co nejlépe skloubili cenu a výkon. Pravidelně jsou zimní pneumatiky testovány, aby se prostřednictvím testu zjistila funkčnost jednotlivých pneumatik. Správné pneumatiky jsou totiž významným faktorem bezpečnosti motoristů na silnicích v zimní období. V testu níže najdete 12 modelů pneumatik od nejrůznějších testovaných značek. Každá pneumatika byla testována v nejrůznějších disciplínách (Mokro, Sucho, Sníh), aby se dokonale otestovaly její vlastnosti. Pojďme se tedy podívat na výsledky a výkony, které jednotlivé pneumatiky předvedly.

Výsledek testu zimních pneumatik 225/40 R18 Autobild

Test zimních pneumatik dopadl výborně pro značku Bridgestone. Ta se svou pneumatikou Bridgestone Blizzak LM-005 obsadila první příčku v testu zimních pneumatik 225/40 R18. Na druhém místě se umístila pneumatika Hankook Winter i*cept evo3 W330. V těsném závěsu, na třetím místě, se umístila pneumatika Michelin Pilot Alpin 5.

#PneumatikaHodnoceníMokroSuchoSníhCena 
1.Bridgestone Blizzak LM-005Příkladné1-21-3500 KčSrovnat ceny
2.Hankook Winter i*cept evo3 W330Příkladné1-22+3000 KčSrovnat ceny
3.Michelin Pilot Alpin 5Příkladné1-22+5000 KčSrovnat ceny
4.GoodYear UltraGrip Performance+Příkladné2+22+4000 KčSrovnat ceny
5.Vredestein Wintrac ProPříkladné1-223900 KčSrovnat ceny
6.Falken EuroWinter HS01Dobré +2+2-1-3100 KčSrovnat ceny
7.Continental ContiWinterContact TS 850PDobré +222+3300 KčSrovnat ceny
8.BFGoodrich G-FORCE WINTER 2Uspokojivé2-2-1-3100 KčSrovnat ceny
9.Maxxis Premitra Snow WP6Uspokojivé2-222500 KčSrovnat ceny
10.Pirelli Winter Sottozero 3Uspokojivé2-2-2-3500 KčSrovnat ceny
11.Toyo Observe S944Uspokojivé3+222900 KčSrovnat ceny
12.Kumho WinterCraft WP71 Doporučeno s výhradami2+2-32400 KčSrovnat ceny

Pro které vozy jsou pneu 225/40 R18 vhodné?

Kde pneumatiky s tímto rozměrem najdeme? Nejčastěji se rozměr 225/40 R18 objevuje na vozech: Škoda Octavia 1, 2, 3 a 4, Škoda Octavia RS, Volkswagen Golf GTI, Audi A3, Ford Focus, Hyundai i30, Kia Ceed nebo BMW 1 a 3.

Při výběru musíte dodržovat správný a kompatibilní rozměr. Označení na pneumatice vám napoví mnoho důležitých informací, které jsou při výběru důležité. Pokud si nevíte rady s tím, jak vybrat správné zimní pneumatiky, podívejte se na našeho nákupního rádce zde. Zde jsou detailně vysvětleny pojmy jako rozměry pneumatiky, nosnostní neboli hmotnostní index, rychlostní index nebo DOT kód a podobně.

Pokud vás zajímají i jiné rozměry pneumatik, podívejte se na všechny testy různých rozměrů zimních pneumatik zde.

Kdy musíme přezouvat na zimní pneumatiky?

Podle legislativy je nutné přezouvat zimní pneumatiky v České republice povinně od 1. listopadu do 31. března, pokud se na silnici nachází souvislá vrstva sněhu, led či námraza. Nebo také v případě, že vzhledem k povětrnostním podmínkám můžeme předvídat souvislou vrstvu sněhu, led nebo námrazu. Když bude velice pěkné počasí, tak tedy hned 1. listopadu přezouvat nemusíte. Myslete ale na možné výkyvy počasí. Na silnicích označených značkou přikazující použití zimní výbavy jsou zimní pneu nutné již od 1. listopadu bez výjimek.

U zimních pneumatik je zákonem nařízena minimální hloubka dezénu 4 mm. Můžete ji zkontrolovat podle rysek nebo změřit. Pneumatiky také nazouváme na všechna 4 kola. V žádném případě proto nemůžete kombinovat zimní a letní pneumatiky.

Test německého magazínu Autobild

Stejně tak nás s testy zimních pneumatik každoročně zásobuje německý motoristický magazín AutoBild. Své nezávislé testy vydávají již před sezónou, abyste se jimi mohli řídit již při výběru zimních pneu. Zajímavostí je, že pneumatiky k testu si sami kupují a platí, tudíž jim je výrobci nedodávají. Je to záruka toho, že se jedná doopravdy o kusy, které si koupí obyčejný člověk. Každý rok vyberou jeden referenční vůz, na němž jsou následně testovány veškeré pneumatiky. První test je brzdění na mokru z rychlosti 80 km/h. 21 nejhorších pneumatik se vyřadí a zbytek čeká brzdění na sněhu z 50 km/h na nulu. Po tomto testu vypadne dalších deset. Do posledního kola se tedy dostane pouze 20 pneu, jež čekají disciplíny jako chování v zatáčkách, měření výdrže a úroveň valivého odporu.