Jak se chovat v mlze? Zapomeňte na rady „expertů“!

0
2225

Mlha – zákeřný protivník

Mlha patří mezi nejzákeřnější protivníky, které může řidič na silnici potkat. Bohužel jsme se mlhy nezbavili ani v průběhu zimy, která je letos opravdu velmi mírná. Mnoho řidičů ale často netuší, jak se v mlze na vozovce chovat. Pojďme se tedy podívat na několik důležitých zásad.

Co je vlastně mlha?

Mlha je ve své podstatě mrak těsně nad zemí. Jedná se o shluk částic vody vznášející ve vzduchu v důsledku poklesu teploty vzduchu pod rosný bod. Mlha ovšem může vznikat i z mnoha, zhruba sedmi dalších důvodů. Zanechme tedy středoškolské fyziky a vraťme se k zásadám, jak se chovat na silnici, pokud se do mlhy dostaneme.

Opatrnost na prvním místě

Největší nebezpečí spojené s mlhou je samozřejmě značně snížená viditelnost. Je tak velmi důležité přizpůsobit rychlost jízdy aktuální situaci a udržovat dostatečný odstup za ostatními vozidly. Řidič tak může jet jen takovou rychlostí, aby dokázal zastavit na vzdálenost, na kterou dohlédne.

Pokud potřebujete v mlze nutně odstavit auto, rozhodně volte raději místo mimo komunikaci. Ostatní řidiči by totiž mohli Váš odstavený vůz snadno přehlédnout a zbytečně by mohlo dojít k nehodě.

Důležité, často ale zbytečné

Nyní bychom se měli pobavit o využívání světel do mlhy. Pokud si pamatujete nedávnou reportáž jedné nejmenované televizní stanice, rychle na ni zapomeňte! Tamní experti totiž doporučovali na podzim a v zimě světla do mlhy vůbec nevypínat. To je dobrá rada, pokud se snažíte zničit oční rohovky ostatním řidičům, nikoli ale pro ohleduplnou jízdu.

Například v Německu platí pravidlo, že světla do mlhy můžete zapnout pouze tehdy, pokud nedohlédnete od jednoho patníku k druhému. Mějte tedy na paměti, že používání mlhových světel je možné pouze, vyžádají si to okolní podmínky.

Na dálková světla pak rovnou zapomeňte. Ta v mlze nepřinesou žádný užitek. Naopak Vás jen zbytečně oslní.

Foto: Pexels.com

 
Sdílejte
Předchozí článekŠvédský Saab se konečně vrací k životu
Další článekPorsche 911 Targa 4 GTS – když nechcete kupé ani kabriolet
Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here