Domů » Pro řidiče » Tlak v pneumatikách se při vysokých teplotách mění. Horko ale defekty nezpůsobuje!

Tlak v pneumatikách se při vysokých teplotách mění. Horko ale defekty nezpůsobuje!

0

Správný tlak v pneumatikách předepsaný výrobcem má zásadní vliv na jízdní vlastnosti automobilu a tím i na bezpečnost celé posádky. Stanovené hodnoty by si měl pravidelně hlídat každý řidič, zvláště pak ve velkých vedrech, které mají za následek rozpínavost plynů. Tlak vzduchu v pneumatice se s vysokými teplotami mění, a s tím vzrůstá riziko ohrožení bezpečnosti. K prasknutí pneumatiky však vlivem samotného horka nedojde, leda byste si k defektu pomohli zanedbáním péče o letní obutí.

Tlak v pneumatikách se při vysokých teplotách mění. Horko ale defekty nezpůsobuje!
Homologované pneumatiky si poradí i s teplotami nad 30 °C

Snižování tlaku v pneumatikách

Upouštět vzduch z pneumatik kvůli vysokým teplotám podle rad samozvaných odborníků není vůbec potřeba, pokud se zrovna nechystáte získat medaili na okruhu. U závodních aut se speciálními pneumatikami je k tomuto kroku v závislosti na počasí oprávněný důvod. Máte-li ale kvalitní pneumatiky homologované pro provoz na českých komunikacích, nemusíte se obávat ani teplot nad 30 °C. Na tyto běžné podmínky našeho klimatického pásma jsou schválené pneumatiky plně připraveny. A bez obav s nimi můžete vyrazit i na jih Evropy, kde se teploty od těch našich nijak výrazně neliší.

Nevíte, jakou hodnotu má optimální tlak ve vašich pneu? Web společnosti AZ Pneu vám přináší veškeré informace o pneumatikách a přehled hodnot tlaku pro jednotlivé značky a modely vozidel. Tyto údaje najdete také na krytu víka nádrže nebo sloupku u dveří. První údaj znamená doporučený tlak v pneumatikách za standardních podmínek, druhé číslo udává totéž při velkém zatížení vozidla.

Jaký vliv má tedy teplota na stav pneumatik?

Vysoká teplota má skutečně za následek rozpínavost plynů, ale nikoli v takové míře, aby došlo k prasknutí pneumatiky. Defekt ve velkém horku souvisí v drtivé většině případů s nízkou kvalitou, stářím, poškozením, přehuštěním pneumatiky, nebo přetížením vozidla, ke kterému v době letních dovolených dochází častěji než během zbytku roku.

Kombinaci přehuštění pneumatiky, nadměrného zatížení vozidla a velmi vysoké teploty, která je typická pro dovolenkovou jízdu, jistě nelze doporučit. Naopak návštěvu pneuservisu před letní dovolenou ANO.

Zdroj obrázku: Depositphotos.com

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

Nejnovější články

vznětový motor

Vznětový motor – jak funguje, jeho výhody a nejlepší naftové motory

0
Za mne je vznětový motor jedním z nejlepších vynálezů, které člověk mohl učinit. Dnes se „chrochtáků“, jak se se vznětovým motorům říká zkusíme podívat...