Prasklina na čelním skle je pěkně nepříjemná záležitost. A také drahá, pokud tedy nejste pojištění nebo nechytíte viníka. Existují situace, kdy se s prasklinou jezdit smí. Ale rozhodně byste neměli s opravou nebo výměnou otálet. Poradíme, jak postupovat.
Prasklé čelní sklo je v naprosté většině případů dílem náhody. Nejčastěji za ním stojí drobný kamínek, který se odrazil a vletěl na sklo. Nebo nepřízeň počasí. Aniž byste to mohli jakkoliv ovlivnit, prasklina je na světě. O to víc je nepříjemné, že je toto poškození fatální a hrozí za něj postih. V extrémních případech znemožní řidiči vidění, jindy je to jen malá prasklinka. Policisté se ale na oba případy dívají stejně.
Prasklé čelní sklo – pokuta
Jaká je pokuta za prasklé čelní sklo? Podle zákona jízdou s poškozeným sklem v oblasti stírané plochy ohrožujete provoz. S prasklinou větší než 20 mm v oblasti stěračů je možné pouze nouzově dojet domů nebo do servisu.
Nejen, že máte aktuálně sníženou viditelnost, ale prasklina by se mohla při jízdě (třeba vlivem počasí) ještě dál rozšířit. Jakmile policisté zpozorují, že je to i váš případ, připravte se na pokutu.
- Pokuta za jízdu s prasklým čelním sklem je až 10 000 Kč.
- Zároveň jde o přestupek, za který obdržíte 5 trestných bodů z bodového systému řidičů.
Tak jak to u blokových pokut bývá, i tento případ je hodně o domluvě. Jestli poškození není natolik dramatické, že byste přes něj neviděli, policista může být shovívavější a udělit vám sankci jen ve výši několik set korun. Přesto není dobré benevolenci orgánů pokoušet – nakonec jde i o vaše bezpečí.