Domů Zajímavosti Deset nejméně bezpečných vozů loňského roku

Deset nejméně bezpečných vozů loňského roku

0
2168

Selhali i velcí hráči

Není to vůbec dávno, co vám náš server přinesl přehled těch nejbezpečnějších aut loňského roku. Nyní to vezmeme z opačného konce a podíváme se na výběr deseti nejméně bezpečných aut, která se v posledním roce objevila na našem automobilovém trhu. Garantuji vám, že se nebudete stačit divit. Mezi výběrem vozů, které u testů agentury Euro NCAP selhaly, najdete i mnoho známých automobilek, u kterých by nikdo nečekal takový propad.

 

Zároveň bychom si ale měli připomenout, že i když se vůz umístí v seznamu „Deset nejméně bezpečných vozů roku“, neznamená to, že byste se v nich měli obávat o svůj život. Přeci jen žijeme v roce 2016 a úroveň bezpečnosti je i u vozů na chvostu statistik, více než ucházející.

 

Hyundai i20

Začneme u místa desátého. Na tomto místě se v seznamu nejméně bezpečných automobilů na trhu umístil „korejský soused“ Hyundai i20. Tento korejský hatchback sice exceloval v testech ochrany chodců, slabiny se ale našly jinde. Komisaři Euro NCAP zjistili, že i20 poskytuje u dospělých osob nižší ochranu hlavy. Problém se ukázal zejména u bočního airbagu, který se při nafukování zachytil o část interiéru. To znamená, že se nenafoukl do své plné velikosti a nedokázal tak v dostatečné míře ochránit hlavu dospělých cestujících.

 

 

Nissan Navara

Do seznamu nejméně bezpečných vozů se dostává i zástupce větších vozů. Konkrétně se jedná o velký pick-up Nissan Navara, který se v České republice těší velké oblibě. Zákazníky ale jistě nepotěší fakt, že Navara propadla zejména v ochraně hrudníku cestujících na předních, tak i na zadních sedačkách.

 

 

Audi TT

Problémům se při testech agentury NCAP nevyhnula ani značka Audi, s modelem TT. Zde číhá velké nebezpečí hlavně na zadních sedačkách. Sama automobilka nedoporučuje, aby zde seděli osoby, jejichž výška přesahuje 145 cm.

 

 

Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy je oblíbený zejména mezi rodinami s dětmi. Dalo by se tedy očekávat, že bude nabízet vysokou úroveň bezpečnosti. Komisařům Euro NCAP se ale nelíbila nepřítomnost autonomních brzd a dalších jízdních asistentů. Stejně tak bylo zjištěno působení velkých sil v oblasti krku u dětských cestujících. Za vetší problém ale byl označen tvar kapoty, který není zcela přátelský k nohám chodcům.

 

 

Opel Karl

Ne zcela lichotivý výsledek si odneslo městské miniauto, Opel Karl. Komisaři mu vyčetli zejména ochranu hrudníku cestujících na zadní řadě sedadel, celková ochrana dětí, nedostatečné nafouknutí airbagů a špatnou funkci bezpečnostních pásů. Ty umožňují tělu pasažéra při nárazu posun a v ohrožení se tak ocitají nohy a pánevní část.

 

 

BMW Z4

BMW Z4 se ve zkušebnách Euro NCAP objevila zcela nepochopitelně. Neprošla žádným faceliftem ani podobným omlazením. Nízké ohodnocení Z4 je způsobeno tím, že nedisponuje žádným jízdním asistentem a do jednoho z testů nebylo ani vpuštěno. Na druhou stranu si Z4 odneslo vysoce kladné ohodnocení z testu ochrany chodců.

 

 

Fiat Panda Cross

Žádné omluvy ale nepomůžou italskému Fiatu Panda Cross. Zde bylo zjištěno nedostatečné nafouknutí airbagů, což snižuje jejich efektivitu a řidičova hlava se dostává do přímého kontaktu s věncem volantu. V ohrožení ale není jen hlava řidiče. Obávat by se měl i spolujezdec a to konkrétně o svůj hrudník při čelním nárazu. Na rozdíl od ochrany dospělých, si ale Panda Cross vedla překvapivě dobře při testech ochrany dětských pasažérů. Ne lichotivou vizitku si Panda Cross odnáší i z testu ochrany chodců. Tvar kapoty vozu se totiž ukazuje jako ne zcela přátelský pro nohy a pánevní oblast sraženého chodce.

 

 

Renault Trafic, Opel Vivaro

Na sdíleném místě se umístila německo-francouzská dvojčata Renault Trafic a Opel Vivaro. Tyto vozy byly vyvinuty ve spolupráci obou automobilek a rozdíly mezi nimi jsou natolik zanedbatelné, že se komisaři rozhodli otestovat pouze zástupce Renaultu a ohodnotit oba vozy stejně. Dodávka zcela propadla v ochraně pasažérů, kde jsou ohroženy zejména nohy cestujících sedící v předu. Naopak vůz překvapil v ochraně dětí, kde si vysloužil solidní 92 procent.

 

 

Lancia Ypsilon

S nejhorším výsledkem opustila zkušebny NCAPu italská Lancia a její městské mini Ypsilon. To doplatilo na absenci složitých elektronických asistenčních systémů. Největší váha neúspěchu ale padá na nízkou ochranu dospělých osob. Po testovacím nárazu navíc došlo, dle zprávy Euro NCAP, u automobilu k požárů, který vznikl od baterie, která zkratovala po styku s brzdovou kapalinou.

 

 

Foto: Euro NCAP

 
Sdílejte
Předchozí článekMercedes E Coupé přistižen při testech!
Další článekSrovnání: Dokáže Monte Carlo nahradit vRS?
Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here