Domů » Zajímavosti » Kontrolka tlaku v pneumatikách

Kontrolka tlaku v pneumatikách

1
Kontrolka tlaku v pneumatikách

Při cestě za babičkou se vám rozsvítila kontrolka tlaku v pneumatikách? Co teď s tím? Řešení je celkem jednoduché a poradíte si s ním sami. Zjistěte i co dělat v případě, že jste pneumatiky zkontrolovali/vyměnili a kontrolka nepřestává svítit.

Vůz disponuje systémem monitorování tlaku v pneumatikách. Jakmile se tlak octne na příliš nízkých hodnotách, dá vám o tom počítač vědět rozsvícením kontrolky tlaku. Tuto kontrolku v autě rozhodně neignorujte. Huštění pneumatik je důležité – špatný tlak totiž může zapříčinit nezvládnutí jízdy a nehodu.

Nehledě na to, že podhuštěné pneumatiky zvyšují spotřebu paliva a také se tímto stavem zkracuje jejich životnost.  Prostě z toho pro vás nekouká nic dobrého. V článku se podíváme na to, jak celý tento sytém funguje a co dělat v případě, že kontrolka svítí i potom, co jste pneumatiky zkontrolovali/vyměnili.

Systém kontroly tlaku v pneumatikách

Systém kontroly tlaku v pneumatikách je přímo napojený na již zmíněnou kontrolku tlaku v pneumatikách. Tento systém je elektronický a pomocí senzorů neustále monitoruje, jak na tom vaše pneumatiky jsou. Od roku 2014 je součástí výbavy nových vozidel vyrobených na území Evropské unie.

Snímače systému se instalují přímo do pneumatik, našli byste je uvnitř dutiny, připojení ke dříku ventilu. Každá jedna má svůj vlastní snímač. Jelikož je ale překrytý pneumatikou, není běžně vidět. Tedy alespoň do chvíle, než pneumatiku sejmete. S řídící jednotkou se snímače spojují bezdrátově pomocí vysílání.

Kontrolka tlaku v pneumatikách svítí

Když tedy dojde k výraznému poklesu tlaku v pneumatice, rozsvítí se žlutá výstražná kontrolka. A co dělat, když se rozsvítí? V takovém případě vám zbývá jen jediné. Prostě zastavit a uvést vozidlo do bezpečného stavu. Zkontrolujte pneumatiky a nahustěte je na správné hodnoty.

Správný tlak v pneumatikách

A jaký vlastně je ten správný tlak v pneumatikách? Stačí se podívat na štítek, který najdete nejčastěji na vnitřní straně řidičových dveří nebo sloupku B. Většinou se hodnoty pohybují okolo 2,5 baru. Správné hodnoty by vám měli říct i v servise. Více se dozvíte v našem článku >> Jaký je správný tlak v pneumatikách.

Když už tedy budete u dofukování hadičkou, je dobré vědět, jakých hodnot je potřeba dosáhnout. Jestli chcete zjistit, jaký tlak v pneumatice je, můžete to zkusit i na nejbližší čerpací stanici. Na nich najdete kompresor.

Co dělat, když kontrolka stále svítí?

Když je chyba v řídící jednotce, kontrolka tlaku v pneumatikách může informovat mylně. Proto se doporučuje po výměně nebo kontrole kola restartovat systém monitorování tlaku. U každého automobilu je postup trochu jiný.

Druhou záležitostí je, že kontrolka se rozsvítí až tehdy, když už je podhuštění opravu závažné. Z toho důvodu je důležité stav pneumatik kontrolovat pravidelně. Spoléhat jen na kontrolky se nevyplácí, protože i méně podhuštěné pneumatiky už způsobují problémy. Navíc se tak vyhnete situaci, kdy byste například byli na dlouhé cestě a kontrolka se rozsvítila.

 

1 komentář

  1. Mám na Passatu kontrolu tlaku jen z ABS, bez senzorů na kolech. A překvapilo mě, jak je to citlivé. Hlásí to už pokles cca o 0,3 baru.

Přidat komentář

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Nejnovější články

cesta do chorvatska autem

Cesta do Chorvatska autem – Kudy jet a za kolik?

43
Každý rok jezdí na dovolenou do Chorvatska k moři milion českých turistů. Někteří mají svoje neměnné trasy, někteří se přizpůsobují aktuální situaci na silnicích a...