Domů » Zajímavosti » Jak jezdíme aneb Statistika nehodovosti

Jak jezdíme aneb Statistika nehodovosti

Jak jezdíme aneb Statistika nehodovosti

graphs-37717_640Jak jezdíme aneb Statistika nehodovosti

Na konci roku nejen, že se potýkáme se špatným počasím, ale taky hodně bilancujeme. Když z pohledu motoristů sečteme tyto dvě věci dohromady, výsledkem je nám statistika dopravních nehod. Víte, že nejvíc bouraček je v pondělí? Pojďte se podívat, jak jsme v uplynulých měsících (leden-říjen) jezdili. Dáváme si větší pozor? Jsou čísla příznivější?

Dopravní nehody

Začněme tedy dobrou zprávou! Oproti loňskému roku klesl letos o necelá 3 % počet těžce zraněných při dopravních nehodách. Nižší jsou i odhady hmotné škody. Tady ale s příjemnými zprávami končíme. Další čísla jsou bohužel opět alarmující. Počet nehod stoupl o více než 600 a vyšší je i počet usmrcených. Ten se zvýšil o více než 10 %. Pokud vás zajímá celkový počet dopravních nehod, tak ten se vyšplhal na smutných 70 816. I když je to číslo hrozivé, připomeňme si, že v roce 1999 šetřila Policie ČR téměř 181 tisíc nehod.

Počet nehod a usmrcených od 2010-2014

za 10 měsíců počet nehod usmrceno
2010 62 089 627
2011 61 557 582
2012 67 325 570
2013 70 191 481
2014 70 816 531

Kdo může za dopravní nehody nejvíce?

Prvenství mají pochopitelně řidiči motorových vozidel. Na celkovém počtu nehod se podílí téměř 85 %. Na druhém místě jsou střety s domácí a lesní zvěří a více než 2 500 nehod zavinili řidiči, kteří neřídili motorové vozidlo. Bramborovou příčku v tomto nepopulárním žebříku obsadili chodci. Číslo 11 601 pak představuje nehody, od kterých viník z místa ujel. Počet těchto nehod je o více než 500 vyšší oproti stejnému období loňského roku. Nikoho z nás asi nepřekvapí, že nejčastějším druhem nehody je srážka dvou jedoucích vozidel.

Proč bouráme?Tady je žebříček 5 nejčastějších příčin:

  1. Řidič se plně nevěnuje řízení
  2. Nedodržení bezpečné vzdálenosti
  3. Nesprávné otáčení nebo couvání
  4. Jiný druh nesprávného způsobu jízdy
  5. Nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky

Z policejních statistik také dále vyplývá, že nejtragičtější příčinou nehod je rychlost.

Žijete v bezpečném kraji?

Vůbec nejvíc nehod šetřili dopravní policisté v Praze a nejméně práce měli v Karlovarském kraji. Oproti loňskému roku si hned šest krajů polepšilo a absolutně nejnižším nárůstem se může chlubit Liberecko a Plzeňsko.auto-70075_640

Další statistické zajímavosti:

  • Nejvíce bouráme v pondělí, ve středu a v pátek.
  • Nejvíce usmrcených osob připadá na sobotní nehody, nejméně na středeční.
  • Nejhorším dnem v hodnoceném období byl pátek 17. října (373 nehod).
  • Nejsvětlejším dnem v počtu dopravních nehod se stala neděle 16. února
  • Nejtragičtější den byl čtvrtek 31. července

Závěr je přece jen trochu pozitivní. Ze zprávy, jíž Policie ČR zveřejnila, vyplývá, že jsme zaznamenali nejmenší počet usmrcených o prázdninách, a to od roku 1990. Bezpečněji se mohou cítit také chodci. A musíme zmínit, že od roku 1970 se letos jedná o druhý nejnižší počet usmrcených osob.

Šťastnou cestu!

Zdroj: Ředitelství služby dopravní policie Policejního prezidia ČR

Přidat komentář

Zadejte svůj komentář!
Zde prosím zadejte své jméno

Nejnovější články

kontrolky v autě

Kontrolky v autě – Velký přehled všech kontrolek

0
Automobily stále více technologicky vyspívají a disponují tak vyspělejšími a složitějšími funkcemi a bezpečnostními systémy, proto potřebují i sofistikovanější palubní počítače, jejichž hlavním úkolem...