Palivové čerpadlo je součást palivové soustavy a ve vozech velmi potřebnou součástí. Bez této součásti by nemohlo palivo doputovat do válců. Zkusíme si proto něco málo o palivových čerpadlech říci.
- Druhy palivových čerpadel?
- Jak funguje vysokotlaké čerpadlo?
- Druhy vysokotlakých čerpadel u dieselových motorů
- A co benzín?
- Druhy vstřikování benzinových motorů
- Jaké jsou poruchy vysokotlakých čerpadel
- Odvzdušnění vysokotlakého palivového čerpadla
- Co je to nízkotlaké palivové čerpadlo?
- Jak funguje nízkotlaké palivové čerpadlo?
- Poruchy nízkotlakého čerpadla a příznaky
- Ověření funkce nízkotlakého čerpadla
- Kde nalezneme nízkotlaké čerpadlo?
- Kapka nostalgie Trabant
Druhy palivových čerpadel?
Nejdůležitější je si říci, jak se palivová čerpadla rozdělují a dle toho si o jejich funkcích říci více. Podstatný rozdíl je mezi vysokotlakým palivovým vstřikovacím čerpadlem a nízkotlakým, nebo-li pomocným palivovým čerpadlem.
Vysokotlaké vstřikovací palivové čerpadlo
Toto čerpadlo má hlavní úkol a to ten, aby dopravilo do vstřikovačů palivo pod vysokým tlakem. Toto čerpadlo je většinou umístěno na motoru, neboť jej pohání otáčení vačkové hřídele. Některá vysokotlaká čerpadla mají i vlastní pohon.
Rudolf Diesel
Důležitým rokem pro vysokotlaká vstřikovací čerpadla je rok 1897 a skvělý vynálezce Rudolf Diesel, protože právě ve výše zmíněném roce onen pán představil svůj první motor, který původně spaloval petrolej a díky němuž dnes můžeme hojně jezdit v dieselových motorech. Za mne je dieselový motor největším skvostem technického umění a nejlepší motorovou jednotkou, která kdy byla vymyšlena.
Robert Bosch
Výše jmenovaný vynálezce a úžasný technik v roce 1927 zdokonalil vysokotlaké čerpadlo a začal jej sériově vyrábět. Mnozí dnes vidíte příjmení tohoto vynálezce na mnoha autodílech i různé jiné techniky.