Utáhne Land Rover Discovery sto tunový vlak?

0
11595

Auto místo lokomotivy, odkud to asi známe?

Vzpomínáte na díl Top Gearu, ve kterém se trojice moderátorů snažila nahradit drahé vlaky automobily? V této epizodě našeho oblíbeného pořadu se James May a Richard Hammond vydali cestou použití Audi s pohonem všech kol, za které připojili několik karavanů, namísto vagónu. Radikálnější Jeremy Clarkson se vydal cestou „sportovního vlaku“ a jako lokomotivu využil silného Jaguara s pohonem zadních kol.

 

Lokomotiva Land Rover Discovery

A proč začínáme převyprávěním děje této epizody Top Gearu? Protože britská automobilka Land Rover se rozhodla jít podobnou cestou jako moderátoři této show, ovšem jejich nápad posunuli na novou úroveň. V rámci reklamní akce, která má deklarovat tažné schopnosti modelu Land Rover Discovery, byl tento vůz postaven na koleje, před trojici luxusních vagónů, jejichž celková hmotnost převyšuje 100 tun.

 

 

K našemu překvapení dokázal tento čiperný Brit svým točivým momentem 430 Nm opravdu celou soupravu rozpohybovat, ačkoli oficiální maximální hmotnost přívěsu tohoto vozu činí jen 2,5 tuny. Discovery si ale s osmapadesátinásobkem této hmotnosti poradil více než slušně a dokázal vlakovou soupravu táhnout celých deset kilometrů po švýcarské trati Museumsbahn Stein am Rheim.  Součástí této trasy je i 285 metrů dlouhý ocelový, obloukový most, tyčící se do výška 25 nad úrovní údolí. Tato zkouška byla inspirována podobným experimentem z roku 1989, který byl uskutečněn k uvedení první generace Land Roveru Discovery na trh.

 

Série nebo úprava?

Jistě vás zajímá, jestli šlo o sériový model nebo byl nějak upravený. Odpověď je jednoduchá. Opravdu šlo o sériový model a jedinou úpravou na voze bylo přidání stabilizačních železničních kol, která vůz udržovali v kolejišti. K dosažení tohoto úspěchu řidič Land Roveru Discovery využil všechny trakční i tažné systémy, kterými jsou Terrrain Response, asistent tažení, asistent pro připojení přívěsu a All Terrain Progress Control.

 

Foto: Youtube.com

 
Sdílejte
Předchozí článekJe libo boty od BMW?
Další článekRoute 66 už nebude nikdy jako dříve
Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here