Domů Autonovinky Renault Alaskan – globální pick-up s velkými ambicemi

Renault Alaskan – globální pick-up s velkými ambicemi

0
2111

Drsný Japonec ve francouzském stylu

Disponovat pořádným, chlapáckým pick-upem, je pro automobilku, působící v Jižní Americe prakticky nutností. Automobilku Renault na tamním trhu dosud zastupovala pouze upravené verze Dacie Duster s broušeným diamantem na masce chladiče. Bylo ovšem více, méně jasné, že se jedná pouze o provizorní řešení a bylo jen otázkou času, kdy Renault představí nový model. K tomu došlo před půl rokem, kdy byl světu představen koncept pick-upu na základě Nissanu Navara – Renault Alaskan.

 

Od konceptu k nerozeznání

Nyní byla odhalena i sériová podoba nového pick-upu, který zamíří nejprve do Jižní Ameriky, následně do Afriky a nemine ani Evropu.

 

 

Podoba produkční verze Alaskanu se od konceptu liší jen v nepatrných detailech. Tedy alespoň, co se týče přední části vozu. Zadní partie a kabina možná až příliš připomínají japonský Nissan Navara, jenž poskytl základ tomuto mladému Francouzovi.

 

Posádka má přednost před nákladem

Zatímco Navara je na trhu k dispozici jak v pětimístném provedení, tak i se zkrácenou kabinou pro dva cestující, Alaskan se dočká pouze větší verze kabiny, na což doplácí korba, která se musí smířit s menšími rozměry.

 

Široká paleta motorizací

Pod kapotou se může nacházet jeden z několika různých motorů. Zážehové motory zastupuje čtyřválec o objemu 2,5 litru a výkonem 118 kW nebo 140 kW. Paleta motorů obsahuje i diesel 2,3 dCi, rovněž ve dvou výkonových variantách, stejných jako u jeho benzínového protějšku.  Dále je možné zvolit si i turbodiesely 2,5 litru, rovněž ve dvou a zcela identických výkonových variantách. Motory budou své výkony přenášet na kola pomocí manuální šestistupňové převodovky nebo sedmistupňového automatu. V případě terénního pick-upu je samozřejmé, že vůz disponuje připojitelným pohonem všech kol, Renault ale uvádí, že počítá i s výrobou verze, čistě s pohonem zadních kol.

 

Interiér Navary s novým volantem

Interiér vozu je, krom loga Renaultu a jiného volantu, prakticky identický s tím, který známe z Nissanu Navara.

Sdílejte
Předchozí článekZnáme reálnou spotřebu vozů PSA
Další článekPrověřený servis aut v Praze
Ve vodách motoristické novinařiny se pohybuji již pátým rokem. Podílel jsem se na chodu mnoha webových projektů s motoristickou tématikou. Pravidelně navštěvuji tiskové konference, autosalony a další podobné akce, s cílem připravit pro své čtenáře co možná nejkvalitnější obsah.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your name here
Please enter your comment!