
Šance na prolomení kódu imobilizérů aut je vyšší
Nizozemská univerzita Nijmegen zveřejnila výzkum, zabývající se imobilizéry používanými pro osobní auta, a ukázalo se, že dálkové ovládání nemusí vozy chánit dostatečně.
Ohrožené značky
Značky, které používají imobilizéry s čipem Megamos Crypt, jsou údajně ohroženější než ostatní – čip totiž obsahuje velmi dlouhý kód, jehož prolomení by zabralo mnoho let, jenže zjednodušený způsob programování neobsahuje kompletní kód, ale jen jeho část, a tak je jednodušší jej prolomit.
Megamos Crypt se používá v autech koncernu Volkwagen, tedy kromě VW i je to i značka Škoda, Seat, Audi, Porsche, Bugatti, ale také Scania, Bentley a Lamborghini. Tento čip však využívaly také značky Fiat, Honda, Peugeot, Volvo a Maserati.
Kód je velmi složitý i u VW
Na problém se přišlo už před dvěma lety, ale automobilky zabránily jeho zveřejnění a ve VW vylepšili zabezpečení. Prolomení kódu tímto způsobem totiž není otázkou několikaminutové práce na ulici, oba případy vyžadovaly delší práci s počítačem.
foto: Janina Michlová