Domů Aktuality Příští rok skokově přibude dálnic

Příští rok skokově přibude dálnic

1
11689

Na začátku roku 2016 nás čeká na silnicích a dálnicích spousta změn – přibude dálnic a budeme jezdit rychleji.

Ministerstvo dopravy se rozhodlo problém s malým počtem dálnic vyřešit skutečně šalamounsky: některé rychlostní silnice se změní na dálnice. V současné době vede českou republikou zhruba 750 kilometrů dálnic, od ledna příštího roku by to mělo být 1200 km. Sloučení klasifikace dálnic a rychlostních silnic má údajně i administrativní důvod – kdysi bývaly dálnice „federální“ a rychlostní silnice „národní“.

Dalším důvodem je, že naprostá většina rychlostních silnic už teď splňuje parametry dálnic, a ten zbytek prochází rekonstrukcí.

Změny rychlostních silnic na dálnice mají stát zhruba tři miliony korun -stačí totiž vyměnit tabulky a značky označující silnice. Dálnice jsou označeny čísly na červeném podkladu, rychlostní silnice mají podklad modrý. číslování silnice se nezmění, až na jednu výjimku, kterou je Pražský oruh -jeho aktuální název R1 se změní pravděpodobně na D0.

Současně na některých silnicích první třídy dojde ke zvýšení nejvyšší povolené rychlosti na 110 km/h. Jde o silnice, kde je dva a více pruhů v jednom směru a jsou dostatečně bezpečné.

Zrušením rychlostních silnic si stát chystá půdu pro využití této značky pro nový typ silnice pro motorová vozidla, kterou se v budoucnu pravděpodobně stanou některé silnice první třídy. Mohlo by se na nich pak jezdit až rychlostí 130 km/h.

Seznam úseků na silnicích první třídy, kde by se mohla nejvyšší povolená rychlost zvýšit na 110 km/h:

7 Chomutov – Křimov

11 Ostrava – Šenov

11 Ostrava, Rudná (v okolí D1)

13 Karlovy Vary – Ostrov

13 Most – Bílína

14 Liberec – Kunratice

20 Nová Hospoda (R4) – Písek

20 Plzeň, přivaděč k D5

23 Brno, Pražská radiála

26 Plzeň, přivaděče k D5

27 Plzeň – Sukova – Dobřany

34 České Budějovice – Lišov

35 Liberec – Bílý Kostel

35 Olomouc – Křelov

37 Hradec Králové – Pardubice

38 Jihlava, přivaděč k D1

43 Brno, Svitavská radiála

44 Postřelmov, obchvat

48 Nový Jičín – Příbor

48 Český Těšín, obchvat

50 Brno, Olomoucká radiála

56 Prodloužená Místecká

57 Semetín – Jablůnka

Ilustrační obrázek: ceskedalnice.cz

 

1 komentář

  1. A k čemu je zvýšení rychlosti na městských obchvatech, když po vyjetí z města se dva pruhy v jednom směru sloučí do jednoho pruhu? Ano je to tak, je to pouze na tvoření kolon… Mluvím o konkrétním případu, a to o R43, nebo Pisárky po vyjetí z tunelu.. 🙁

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here